تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۵۱۱۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر صمت:

طرح معدن مس جانجا در منطقه سیستان باید با سرعت بیشتری انجام شود

طرح معدن مس جانجا در منطقه سیستان باید با سرعت بیشتری انجام شود
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان از معدن مس جانجا در نیمروز بازدید کرد و گفت: این طرح معدنی باید با سرعت بیشتری به مرحله بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد اتابک در اولین روز از سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان در بدو ورود به زابل از معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز بازدید کرد که در این بازدید میدانی استاندار، نمایندگان مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صمت استان و شماری از مسوولان وی را همراهی کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجری معدن مس جانجا، این پروژه را فعال‌تر کند تا معدن و احداث کارخانه‌ها به سرعت جلو برود.

سیدمحمد اتابک در حاشیه بازدید از معدن مس جانجا شهرستان نیمروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با وجود تمام مزیت ها، در برخی شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از مزیت همجواری با دو کشور پرجمعیت استان یعنی پاکستان و افغانستان بهره برده و وضعیت تجارت استان را ارتقا دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان با وجود فعالیت و اشتغال، به ارزش افزوده اقتصادی مطلوبی نرسیدند، بنابراین امیدوارم که ارزش افزوده معادن را افزایش دهیم، گفت: در حوزه صنعت برخی امور مانده؛ پروژه‌ها در یک بازه زمانی آغاز شده، اما به نتیجه نرسیدند به پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا منابع تزریق می‌کنیم تا به نتیجه برسند.

محدوده اکتشافی جانجا در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان و در محدوده شهرستان نیمروز واقع شده، این معدن در تراز یک معدن جهانی است، پیش‌بینی می‌شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن داشته باشد که می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین معادن در حوزه طلا و مس کشور تبدیل شود.

معدن مس جانجا که از اول آذرماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده زمینه اشتغال را برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌کند، این معدن ظرفیت سالانه سه هزار تن مس کاتدی و کنسانتره ۱۳۰ هزار تن را داراست و سرمایه ثابت آن ۱۴۴هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال در مساحت ۴۰ هکتار با زیر بنای ۱۷.۵ هکتار زمین توسط شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا به مدیرعاملی حسین ابراهیمی نسب در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود