تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۵۱۲۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیستان و بلوچستان و چشم‌انداز رشد معدن

سیستان و بلوچستان و چشم‌انداز رشد معدن
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان چشم‌انداز این استان را با توجه به پتانسیل‌ها و برنامه‌هایی که در اختیار دارد چشم‌انداز روشنی به ویژه در بخش معدن دانست.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک»، وزیر صمت، امروز پنجشنبه در ادامه نخستین سفر استانی به کارخانه فرآوری طلای تفتان رفت و در طی بازدید از روند فرآوری طلای تفتان در این مجموعه اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به در اختیار داشتن تقریبا تمامی عناصر، از ظرفیت قابل توجهی برای رشد بخش معدن برخوردار است.

وی تاکید کرد: چنانچه سرمایه‌گذاری‌های بخش معدن افزایش یابد و از فعالان این حوزه حمایت صورت گیرد، می‌توان با پشتوانه مسوولان و نمایندگان استان، شاهد کاهش فاصله جایگاه معدن سیستان و بلوچستان با متوسط رشد بخش معدن کشور باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان رنگین‌کمان معادن را در خود جای داده و اکثر عناصر قابل استحصال را در اختیار دارد، اظهار داشت: این استان از مزیت‌های اقتصادی متعددی نیز در حوزه تجارت با دو کشور پر جمعیت هم‌مرز برخوردار است که می‌توان برای توسعه از آن بهره برد.

طرح ساخت کارخانه تولید شمش طلا در استان سیستان و بلوچستان، منطقه تفتان با هدف تولید سالانه نیم تن طلا، در اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز و در زمستان ۱۴۰۲ طی ۲۰ ماه به بهره‎‌برداری رسید.

این کارخانه در فاز اول با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر احداث شده است و فاز دوم توسعه این کارخانه با ظرفیت ۱۰۲۰ کیلوگرم در افق ۱۴۰۳ در دست اجراست.

این پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، از جمله هلدینگ‌های گروه شستا (زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و اجرای شرکت توسعه معادن پارس تامین به عنوان بازوی اجرایی هلدینگ صدرتامین انجام شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده