تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۵۱۲۷۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

توجه به آمایش سرزمینی، بازار مسکن را وارد رونق می‌کند

توجه به آمایش سرزمینی، بازار مسکن را وارد رونق می‌کند
‌می‌متالز - کارشناس بازار مسکن گفت: بازار مسکن از آبان ماه همزمان با افزایش تولید و عرضه مسکن وارد رونق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هم‌زمان با افزایش تولید و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود که در این بین هوشنگ طالع، کارشناس اقتصادی مسکن با بیان اینکه موضوع مسکن و مسائل مرتبط با آن دارای جهات گوناگونی است که همه آنها را باید با هم دید گفت: بسیاری از این گونه مسائل، لزوما اقتصادبنیان نیست و ریشه در جوانب دیگر از جمله ساختار اداری و سازمانی تا مسائل گوناگون دیگر دارد.

وی ادامه داد: مجالس قانون‌گذاری باید از تصویب شتاب‌زده قوانین خودداری و برای وضع هر مقرره‌ای دقت، مطالعه و تامل کافی کنند.

همچنین سعید باقری دیگر کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه کشور ایران برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بسیار مناسب است گفت: بازار مسکن از آبان ماه وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم شود.

در ادامه بهنام ملکی، اقتصاددان به موارد مهمی در حوزه مسکن اشاره کرد و بیان کرد: انتقال پایتخت اداری و قضایی از تهران، توجه جدی‌تر به آمایش سرزمینی و استفاده درست از نظریات کارشناسان از جمله موارد مهم در موضوع مسکن است.

مجید گودرزی، تحلیلگر اقتصادی با ابراز تاسف از وضعیت مسکن در ایران و فشار زیادی که روی دوش مستاجران است، از رها بودن این بازار و عدم کنترل آن انتقاد کرد.

کارشناس مسکن اظهار داشت: نمی‌توان در نسخه نویسی اقتصادی یک بعدی نگریست. بلکه باید دید هر قانون چه تاثیر اقتصادی در پی خواهد داشت. برای بحث مسکن و ارائه پیشنهادات نیز باید به همه تبعات و تاثیرات هر قانون پیشنهادی در صورت تصویب توجه کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده