تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۱۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری:

سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی باید قاعده‌مند شود

سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی باید قاعده‌مند شود
‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی باید به سمت و سویی برود که توزیع وام بین کارکنان بانکی قاعده‌گذاری کند و باید سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی مشخص شود.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری، درباره روند توزیع وام‌های نجومی بین کارکنان بانکی، گفت: رییس کل بانک مرکزی و مدیرعامل چند بانک به کمیسیون اقتصادی مجلس فراخوانده می‌شوند تا در این باره توضیحاتی ارائه دهند.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور قطع بانک مرکزی باید به سمت و سویی برود که توزیع وام بین کارکنان بانکی قاعده‌گذاری کند و باید سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی مشخص شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در شورای پول و اعتبار سقف وام پرداختی به کارکنان بانکی مشخص و تصویب شود تا از این طریق کنترل و نظارت مناسبی در این بخش صورت گیرد.

قادری با اشاره به وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و یا وام‌های خرد ۵۰ میلیون تومانی برای مردم عادی و در مقابل آن وام‌های شبکه بانکی برای کارکنان خود، گفت: درباره وام بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سقف وام باید با بانک‌های توانمند مذاکره کنند تا در مقابل منابعی که سپرده‌گذاری می‌کنند، سقف وام را بالا ببرند. موضوع دیگر تکالیف بودجه است و اگر این وام‌ها خارج از تکالیف بودجه‌ای باشد، اقدام دیگری صورت بگیرد.

قادری در ادامه با اشاره به ادعا‌های شبکه بانکی در زمینه کنترل نقدینگی در راستای محدود کردن پرداخت وام خرد به مردم اظهارکرد: به واقع این موضوعات باید در شورای پول و اعتبار تعیین تکلیف شود تا هم پاسخگوی نیاز واحد‌های اقتصادی باشیم و هم اینکه شاخص‌های کلان اقتصادی را تحت کنترل قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده