تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۵۱۳۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع آتیه‌ فولاد مطرح کرد؛

تمرکز سرمایه‌گذاری‌های آتیه‌ فولاد بر زنجیرۀ فولاد، صنایع مجاور و حوزه‌های نوین کسب‌وکار بر اساس برنامۀ استراتژیک سرمایه‌گذاری

تمرکز سرمایه‌گذاری‌های آتیه‌ فولاد بر زنجیرۀ فولاد، صنایع مجاور و حوزه‌های نوین کسب‌وکار بر اساس برنامۀ استراتژیک سرمایه‌گذاری
‌می‌متالز - مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع آتیه‌ فولاد گفت: تمرکز سرمایه‌گذاری‌های آتیه‌ فولاد بر زنجیرۀ فولاد، صنایع مجاور و حوزه‌های نوین کسب‌وکار بر اساس برنامۀ استراتژیک سرمایه‌گذاری است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا سلیمانی‌نسب مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع این هلدینگ اظهار داشت: هدف شرکت‌های سرمایه‌گذاری را باید کسب درآمد پایدار دانست و همین مساله است که می‌تواند موجب تمایز این شرکت‌ها از شرکت‌های دیگر شود، وفاداری مشتریان را به ارمغان آورد و موجب تعالی سازمان شود.

وی با بیان اینکه ماهیت هلدینگ آتیه فولاد را باید در حوزۀ سرمایه‌گذاری دانست، افزود: پشتوانه این هلدینگ، سهام‌دارانی از جنس صنعت فولاد هست که کارکنان و بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شوند و به همین دلیل، رسیدن به درآمد پایدار برای شرکت فولاد مبارکه و هلدینگ آتیه فولاد همواره مورد توجه بوده است.

سلیمانی‌نسب با تشریح ابزار‌های کسب درآمد پایدار، اذعان کرد: تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری‌ها که در قالب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زنجیره فولاد یا صنایع نوین انجام می‌شود از جمله این ابزار‌ها است.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع آتیه فولاد، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را دومین راهکار کسب درآمد پایدار دانست و ابراز داشت: تحلیل‌های بنیادی به خصوص در زنجیره‌های تأمین باید در شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدنظر باشد که این امر در آتیه فولاد نیز در سال جاری دنبال می‌شود.

وی از مدیریت ریسک به عنوان دیگر ابزار دستیابی به درآمد پایدار نام برد و تصریح کرد: هر بخش از پرتفوی تشکیل شده برای سرمایه‌گذاری دارای ریسک خاصی است که باید کنترل و پیش‌بینی لازم برای مواجه با تبعات منفی آن ارزیابی گردد. به عنوان مثال در بخش‌های مالی و بازرگانی استفاده از روش‌هایی نظیر قرارداد‌های آتی، اختیار معامله، صندوق‌های سرمایه‌گذاری محافظه‌کارانه و … می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش دهد.

سلیمانی‌نسب اضافه کرد: نوآوری و انطباق با تغییرات، مساله‌ای است که باید در سرمایه‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد و برای مثال، توجه به فرصت‌های جدیدی نظیر هوش مصنوعی و مگاترند‌های سلامت می‌تواند زمینه خوبی را برای کسب سود فراهم آورد.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع آتیه فولاد با تأکید بر اهمیت مدیریت فعال پرتفوی، متذکر شد: سرمایه‌گذاری‌ها را می‌توان به دو بخش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و درحال انجام تقسیم کرد و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز خود به دو دسته درحال ساخت و درحال بهره‌برداری تقسیم می‌شود که نیازمند رصد مستمر است و این مورد به شکل مطلوبی در هلدینگ آتیه فولاد انجام می‌شود و با شناخت تهدیدات و فرصت‌ها، استراتژی‌های آینده هدف‌گذاری می‌گردد.

وی با بیان اینکه نظارت بر سرمایه‌گذاری‌ها امر مهمی است که نه‌تن‌ها منجر به حفاظت از سرمایه سرمایه‌گذاران می‌شود، بلکه بهبود عملکرد و بازدهی پرتفوی را هم به ارمغان می‌آورد، ادامه داد: مورد بعدی، ایجاد روابط قوی با سایر سرمایه‌گذاران است که در این مورد نیز، تخصص‌ها در شرکت‌های گروه مبارکه درحال طبقه‌بندی شدن است، اما نیازمند ایجاد هم‌افزایی‌هایی برای تسریع در سرمایه‌گذاری‌ها است.

سلیمانی‌نسب با یادآوری اهمیت تمرکز بر ارزش افزوده، بیان کرد: بایستی فرصت‌های کسب‌وکاری را شناسایی کرد که علاوه بر مزیت‌های نسبی دارای مزیت‌های رقابتی خوبی باشند و بتوانند ارزش افزودۀ خوبی برای ما ایجاد کنند و باید در نظر داشت که توجه به این موارد می‌تواند سود ذی‌نفعان ما را بیش از گذشته تأمین کند و شرایط خوبی را برای شرکت رقم بزند.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع آتیه فولاد با تشریح سیاست‌های این هلدینگ در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: سرمایه‌گذاری‌های آتیه فولاد در مسیر ایجاد توسعۀ پایدار و درآمد پایدار برای سهام‌داران حرکت می‌کند، اما باید توجه داشت که این مساله، نیازمند ایجاد هم‌افزایی اطمینان‌بخش بین شرکت‌های گروه مبارکه است.

وی با بیان اینکه تصمیم آتیه فولاد برای ورود به بازار سرمایه قطعی شده است و به طور جدی در تلاش هستیم این امر مهم در سال جاری امسال محقق گردد افزود: درحال طی کردن آخرین مراحل اداری این کار هستیم و امیدواریم به زودی با تشکیل جلسه هیات پذیرش بورس نتایج مناسبی در این فرآیند حاصل گردد.

سلیمانی‌نسب ابراز کرد: ورود به بازار سرمایه، مزایای مختلفی نظیر افزایش شفافیت و افزایش اعتبار و توسعه برندینگ، افزایش قدرت نقدشوندگی سهام، بهره‌بردن از مزیت‌های سپرده کالایی برای شرکت‌های بازرگانی و تسهیل تأمین مالی را به همراه خواهد داشت.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور مجامع آتیه فولاد خاطرنشان کرد: برنامه استراتژیک سرمایه‌گذاری آتیه فولاد تهیه شده است که می‌تواند سبد درآمدی خوبی را در سال ۱۴۱۰ به ارمغان آورد که در آن شاخصه‌های مختلفی نظیر اثر مگاترند‌ها و شیفت پارادایم‌ها، مطالعات بازار، مزیت‌های رقابتی و نسبی و. همسو با سیاست‌های توسعه پایدار درنظر گرفته شده است. به طور قطع، زنجیره فولاد و صنایع مجاور آن از حوزه‌های تمرکز آتیه فولاد خواهد بود و در کنار آن، نگاه به حوزه‌های نوین کسب‌وکار نیز وجود خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده