تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۵۱۴۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

شرکت‌های معدنی در آستانه ورشکستی هستند

شرکت‌های معدنی در آستانه ورشکستی هستند
‌می‌متالز - نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز بسیاری از شرکت‌های معدنی که سود مختصری را نشان می‌دهند با صورت‌سازی انجام گرفته و به زودی با ورشکستگی و بدهکاری بانکی مواجه و اعداد بسیار بالایی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، «فرهاد طهماسبی» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت بخش معدن خوب نیست اظهار کرد: امروز فرصت خوبی است تا با توجه به شروع کار دولت جدید برای بسیاری از معضلات موجود برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌ها و شرکت‌های معدنی در حال ورشکست شدن هستند یا ورشکست شده‌اند. ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا از وضعیت فعلی خارج شویم و الزاماتی وجود دارد که باید از سوی نمایندگان بخش خصوصی از دولت و مجلس درخواست شود.

طهماسبی افزود: نگاه مجلس نیز همراهی با وزیر جدید و دولت است تا بتوان موفقیت‌هایی را در عرصه تولید شاهد بود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاون معدنی وزیر باید درباره این موضوع پاسخگو باشد چرا که امروز بسیاری از شرکت‌های معدنی که سود مختصری را نشان می‌دهند با صورت‌سازی انجام گرفته و به زودی با ورشکستگی و بدهکاری بانکی مواجه و اعداد بسیار بالایی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فعالیت در چنین شرایطی افتخار نیست. در نتیجه بخش خصوصی باید مشکلات را بدون تعارف اعلام کند.

طهماسبی با اشاره به انتخاب افراد در دولت جدید به ویژه معاونت معدنی بیان کرد: باید افراد توانمند به دولت معرفی شوند تا توسعه در بخش معدن رخ دهد. در واقع اظهارنظر‌ها باید در سطح ملی باشد. همچنین دولت باید بداند معرفی افراد از سوی بخش خصوصی نفی افراد مورد نظر دولت نیست.

وی همچنین در ادامه با اشاره به پیگیری‌های مجلس نسبت به موارد مطرح شده از سوی اتاق بازرگانی اظهار کرد: اگر انتفاع شخصی در پیگیری‌های اتاق نباشد باورپذیری مجلس و دولت از پیگیری‌های اتاق نیز بیشتر خواهد شد.

طهماسبی همچنین بین کرد: حقوق دولتی بسیاری از معادن را به سمت زیان برده است و باید این موضوع حل شود. از سویی دیگر حبس معادن که در اختیار اشخاص خاص است از معضلات امروز بخش معدن است. فراموش نکنیم که در دولت جدید باید یک/سوم وقت وزیر صمت به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص داده شود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با رفع این مشکلات شاهد جایگزین شدن معدن به جای نفت باشیم.

عناوین برگزیده