تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۱۴۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پرواز خودرو‌های برقی ارتفاع کم کرد

پرواز خودرو‌های برقی ارتفاع کم کرد
‌می‌متالز - تویوتا موتور ژاپن برنامه‌های تولید خودرو‌های الکتریکی خود را برای سال ۲۰۲۶ به یک سوم کاهش داده است و آخرین خودروسازی است که با کاهش شتاب فروش خودرو‌های برقی، طرح‌های خودرو‌های الکتریکی را لغو می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۶ یک میلیون خودروی برقی تولید کند و این در حالی است که پیش از این هدف ۱.۵ میلیون را اعلام کرده بود. با این حال، این هدف هم‌چنان نشان‌دهنده یک تعهد بلندپروازانه برای تویوتاست که تلاش بسیار بیشتری برای توسعه خودرو‌های هیبریدی انجام داده و در سال گذشته تنها حدود ۱۰۴ هزار خودروی برقی فروخته است.

خودرو‌های برقی در حال حاضر حدود یک درصد از فروش جهانی آن را تشکیل می‌دهند. خودروساز سوئدی ولوو کارز، هدف خود را که تا سال ۲۰۳۰ تمام برقی شود، کنار گذاشت و گفت که انتظار دارد هم‌چنان برخی از مدل‌های هیبریدی را در خط تولید خود در آن زمان عرضه کند.

رویترز گزارش کرد که در ایالات‌ متحده، فورد، جنرال موتورز و سایر خودروسازان مدل‌های الکتریکی جدید را به تعویق انداخته یا لغو کرده‌اند تا از صرف هزینه‌های سنگین برای وسایل نقلیه‌ای که مصرف‌کنندگان به همان سرعتی که انتظار می‌رفت نمی‌خرند، اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده