تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۱۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی خبر داد؛

رشد ۴۴ درصدی اشتغال در صنعت استان

رشد ۴۴ درصدی اشتغال در صنعت استان
‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی از اشتغال یک هزار و ۹۱۸ نفر در صنعت استان در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «صابر پرنیان» سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی، از اشتغال یک هزار و ۹۱۸ نفر در صنعت استان در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: در اشتغال ثبت شده در سامانه رصد شاهد رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم.

وی افزود: طی پنج ماه گذشته در حوزه صنعتی استان ۹۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی جدید صادر شد که برای بهره‌برداری از این واحد‌های صنعتی بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با ورود این واحد‌ها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۲۰ نفر در استان فراهم شد که در مقایسه این میزان اشتغال با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد ۱۰ درصد رشد هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پنج‌ماه گذشته ۳۷۹ فقره جواز تأسیس برای احداث واحد‌های صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده که پیش بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحد‌ها بیش از ۱۶۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود.

پرنیان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها، زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۱هزار و ۵۱۹ نفر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: برای فعال‌سازی این واحد‌ها در استان بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با بهره‌برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۱ هزار و ۴۰۵ نفر فراهم شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۷۴۸ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار میلیارد ریال صادر شده که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۷۷ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری ۵۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در پنج‌ماهه نخست سال جاری در قالب ۲۰ بازدید یکشنبه‌های تولید و جلسات مختلف کارشناسی و جلسات تسهیل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی که منجربه ۳۷۹ مصوبه شده، عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری جهت افزایش تولید برای ۱۳ واحد تولیدی به میزان یک هزار و ۸۵۰ میلیاردریال تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین جهت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برای ۳۲ واحد صنعتی بمیزان یک هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت تخصیص داده شده است.

پرنیان در خاتمه با اشاره به عزم جدی دولت برای احیای واحد‌های راکد گفت: در پنج ماهه نخست سال ۸ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند که با شروع به کار مجدد این واحد‌ها برای ۱۴۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده