تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۱۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چه بخوانیم تا در صنعت کارگزاری استخدام شویم؟

۷ رشته جذاب برای فعالیت در کارگزاری‌های بورس

۷ رشته جذاب برای فعالیت در کارگزاری‌های بورس
‌می‌متالز - داده‌های موجود در گزارش آماری اطلاعات صنعت کارگزاری نشان می‌دهد؛ «حسابداری، انواع رشته‌های مرتبط با مدیریت، مدیریت مالی، فنی مهندسی، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مالی» جزو ۷ رشته تحصیلی جذاب برای استخدام در صنعت کارگزاری بورس هستند.

به گزارش می‌متالز، داده‌های موجود در گزارش آماری اطلاعات صنعت کارگزاری حاکی از آن است که حدود ۷۵ درصد از شاغلان حاضر در این صنعت، دارای مدارک حسابداری، مدیریت، مدیریت مالی، فنی و مهندسی، اقتصاد و مهندسی کامپیوتر و مهندسی مالی هستند.

آن‌ طور که داده‌های آماری این گزارش نشان می‌دهد؛ از میان فارغ‌التحصیلان در رشته حسابداری ۱۷۳۷ نفر، در انواع رشته‌های مدیریت (به جز مدیریت مالی) ۱۷۰۱ نفر، در رشته مدیریت مالی ۹۱۰ نفر، در رشته فنی مهندسی ۸۷۰ نفر، در رشته اقتصاد ۵۷۸ نفر و در رشته مهندسی کامپیوتر۵۸۰ نفر، در صنعت کارگزاری مشغول به کار هستند.

هم‌چنین، «بانکداری، حقوق و مهندسی مالی» نیز به ترتیب با ۲۰، ۹۶ و ۱۱۳ نفر از دیگر رشته‌های تحصیلی جذاب برای فعالیت در صنعت کارگزاری است.

بر اساس این گزارش، «حسابداری و انواع رشته‌های مدیریت (به جز مدیریت مالی)» هر کدام با ۱۷ درصد، «مدیریت مالی و فنی مهندسی» هر کدام با ۹ درصد و «اقتصاد و مهندسی کامپیوتر» هر کدام با ۶ درصد جزو پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی در بازار کار شرکت‌های کارگزاری بورس به حساب می‌آیند.

۷ رشته جذاب برای فعالیت در کارگزاری‌های بورس

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده