تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۱۸۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیا نسل Z موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟

آیا نسل Z موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟
‌می‌متالز - یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نسل جوان و دانشجویان یا همان نسل معروف به Z تا حد بسیار زیادی با اداره امور کشور از طریق دریافت مالیات توسط دولت موافق است؛ همان‌قدر که بر شفافیت در هزینه‌کرد‌های مالیاتی تأکید دارد.

به گزارش می‌متالز، در این نظرسنجی که مردادماه امسال توسط مرکز افکارسنجی سرمایه در گستره کشوری و منطبق با استاندارد‌های علمی انجام شده، آمار‌های جالب‌توجهی درباره مالیات و موضوعات مرتبط با آن به دست آمده است که مشروح آن در روز‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این نظرسنجی علاوه بر نمایش تفاوت جنسیتی در نگرش مالیاتی جامعه، پرده از یک نگرانی عمومی نسبت به فرار‌های مالیاتی برداشته و دو متهم ردیف اول این موضوع از نظر مردم را معرفی کرده است.

«میزان امیدواری مردم به حل مشکلات اقتصادی کشور از مسیر تغییر سیاست‌های مالیاتی توسط دولت جدید»، «تغییر منبع درآمدی کشور از نفت به مالیات»، «جایگاه املاک خالی در رتبه‌بندی مالیات‌ستانی»، «نظر مردم درباره گرفتن مالیات از صاحبان خانه‌ها و خودرو‌های لوکس»، «رصد تراکنش‌های بانکی» و «ارتباط شفافیت مالیاتی با افزایش سرمایه اجتماعی» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نظرسنجی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده