تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۸۲۰
یک مسوول سازمان راهداری اعلام کرد؛

افزایش ۱۵ درصدی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور

افزایش ۱۵ درصدی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور با افزایش ۱۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه شده است.

به گزارش می‌متالز، «داریوش باقرجوان» مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور ۱۵ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است، گفت: باتوجه‌ به آغاز موج دوم سفر‌های تابستانه، سرویس‌ها به‌ منظور جابه‌جایی مسافران دایر بوده و با توجه‌ به فعال‌ بودن سامانه رزرو بلیت، سرویس‌های فوق‌العاده بر اساس میزان تقاضا فعال می‌شود.

وی گفت: نظارت بر روی نرخ بلیت و عملکرد مجموعه حمل‌ونقل از طریق سامانه‌های نظارتی و با محوریت افزایش ضریب ایمنی سفر‌ها در حال انجام است و با تلاش برای تحقق سهم ۷۰ درصدی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مسافت‌های متوسط و بلند، به دنبال ایمنی تردد، کاهش جدی آمار تصادفات، مصرف سوخت و آلایندگی‌های زیست‌محیطی هستیم.

لازم به ذکر است؛ در ایام سفر‌های اربعین حسینی ۱۴۰۳ و به‌ویژه با توجه‌ به تقاضای بسیار بالا در بازه زمانی کوتاه در جریان سفر‌های بازگشت مسافران، لُجستیک بسیار عظیمی با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل رقم خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده