تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۱۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شکایت چین به سازمان تجارت جهانی در مورد تعرفه‌های کانادا

شکایت چین به سازمان تجارت جهانی در مورد تعرفه‌های کانادا
‌می‌متالز - خبر‌ها حاکی از آن است که چین کانادا را به سازمان تجارت جهانی خواهد برد تا تصمیم اتاوا برای اعمال تعرفه‌های جدید تا ۱۰۰ درصدی بر خودرو‌های برقی، فولاد و آلومینیوم ساخت چین به چالش بکشد. وزارت بازرگانی چین از این تعرفه‌ها تحت عنوان «حمایت‌گرایی تجاری» که زنجیره‌های عرضه جهانی را مخدوش می‌کند، نام برد و از کانادا خواست که این اقدامات را لغو کند.

به گزارش می‌متالز، از آنجایی که صادرات چین برای مقابله با کندی اقتصاد داخلی این کشور افزایش یافته، کشور‌های بیشتری تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های چینی را افزایش داده اند یا به آن فکر می‌کنند. در این راستا چین هم امسال پرونده‌هایی علیه ایالات متحده آمریکا در ماه مارس و اتحادیه اروپا در ماه آگوست باز کرد.

کانادا هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه‌های ۱۰۰ درصدی را بر خودرو‌های برقی ساخت چین اعمال خواهد کرد که از اول اکتبر اعمال می‌شود. تعرفه جدید علاوه بر تعرفه ۶.۱ درصدی موجود برای خودرو‌های برقی چینی، برای برخی خودرو‌های سواری هیبریدی، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و وانت‌های حمل‌ونقل نیز اعمال خواهد شد. مالیات ۲۵ درصدی بر فولاد و آلومینیوم چین نیز از ۱۵ اکتبر اعمال می‌شود.

وزارت بازرگانی چین نیز گفت که پکن هم تحقیقات آنتی دامپینگی را در مورد واردات کلزا از کانادا آغاز کرده و افزود که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده