تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۱۹۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۱.۲۸ میلیارد تنی ظرفیت استخراج زغال سنگ در چین

افزایش ۱.۲۸ میلیارد تنی ظرفیت استخراج زغال سنگ در چین
‌می‌متالز - بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت و معدن چین، چینی‌ها به دنبال کشف و توسعه معادن زغال سنگ جدید با حداقل یک میلیون تن ظرفیت سالانه هستند تا ۱.۲۸ میلیارد تن به ظرفیت استخراج و تولید زغال سنگ چین در سه تا پنج سال آینده اضافه شود.

به گزارش می‌متالز، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی در جهان به شمار می‌رود که طبق آمار منتشر شده از سوی اداره آمار این کشور در سپتامبر ۲۰۲۴، چینی‌ها در طول سال ۲۰۲۳ موفق به استخراج ۴.۶۶ میلیارد تن زغال سنگ استخراج شدند که بیانگر رکورد جدیدی در حوزه معادن این کشور است. طبق این آمار منتشر شده ظرفیت فعلی معادن زغال سنگ چین ۳.۸۸ میلیارد تن در سال است و حدودی نیمی از زغال‌ سنگ تولیدی در سطح جهان در معادن چین استخراج و تولید می‌شود. با این حال چینی‌ها میزان تولید زغال سنگ در کشور خود را کافی نمی‌دانند و در تلاش‌اند با کشف معادن جدید میزان استخراج زغال سنگ خود را بالا ببرند. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت و معدن این کشور معدن کاران چینی باید با کشف معادن جدید و احداث تجهیزات و فناوری‌های نوین میزان استخراج و تولید زغال سنگ را بیش از یک میلیارد تن در سال افزایش دهند. در این راستا دولت چین گسترش ظرفیت تولید زغال سنگ در شرایط فعلی را یک اولویت و وظیفه ملی می‌داند و شرکت‌های دولتی موظف به تحقق این هدف هستند تا کل زغال سنگ مصرفی در سطح جهان طی سال‌های آتی در چین استخراج و بهره‌برداری شود، به عبارت ساده‌تر چینی‌ها درصدد به دست گرفتن بازار جهانی زغال سنگ تا پنج سال آینده هستند.

افزایش تولید متان با افزایش استخراج زغال سنگ در چین

گزارش‌های مانیتور جهانی انرژی مستقر در ایالات متحده (GEM) از توسعه معادن چین برای استخراج و تولید ۱.۲۸ میلیارد تن زغال سنگ حکایت می‌کند، تا جایی که چینی‌ها به دنبال کشف معادن زغال سنگ جدید با حداقل یک میلیون تن ظرفیت سالانه هستند. طبق جزئیات این گزارش حدود ۳۵ درصد از افزایش ۱.۲۸ میلیارد تنی ظرفیت تولید زغال سنگ در چین تحقق یافته است و چینی‌ها بین سه تا پنج سال آینده به این هدف خود جامعه عمل می‌پوشانند. در مقابل دوروتی می، مدیر پروژه GEM از خطر افزایش قابل توجه انتشار گاز متان در راستای این اقدام چینی‌ها خبر داد. به گفته وی ۷۰ درصد از گاز متان تولیدی در معادن زغال‌ سنگ جهان به معادن فعلی زغال سنگ چین اختصاص دارد. با کشف و افزایش استخراج زغال سنگ در این کشور این میزان به ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت که رقم بسیار زیادی بوده و نتیجه آن افزایش دمای جهانی و آلودگی بیش از حد هوا خواهد بود. این درحالیست که چینی‌ها طرفدار اهداف کاهش تولید کربن در سطح جهان هستند و این اقدام آنها با کاهش تولید کربن هم‌خوانی ندارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده