تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۰۱۷
سرویس خبر : انرژی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس منصوب شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس منصوب شد
‌می‌متالز - طی حکمی از سوی رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس و مدیرعامل هلدینگ تاپیکو، غلامحسین رمضان‌پور به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.

به گزارش می‌متالز، در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌ فارس که با حضور محمدصادق عظیمی‌فر معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بابک افقهی رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، مدیران ارشد شرکت پخش و پالایش، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت برگزار شد، از زحمات علیرضا جعفرپور قدردانی و طی حکمی غلامحسین رمضان‌پور به عنوان مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس منصوب شد.

در این آئین، رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌ فارس و مدیرعامل تاپیکو با اشاره به توقعات سهامداران از مدیرعامل جدید، گفت: در صدر برنامه‌های جناب رمضانپور که از عناصر ارزشی، توانمند و با تجربه صنعت پالایشگاهی کشور هستند، می‌خواهیم به انجام اقدامات نهایی حل مساله تسهیلات ارزی نفت ستاره، تعیین تکلیف مطالبات از دولت و انجام گام‌های نهایی پذیرش شرکت در بورس مورد توجه جدی قرار گیرد.

بابک افقهی اظهار داشت: حضور جوان خوش‌فکر و مدیری برجسته نظیر مهندس عظیمی‌فر در رأس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، نوید روز‌های امیدوارکننده‌ای را برای حل بحران ناترازی بنزین می‌دهد و ما هم در شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس با همه توان برای افزایش تولید بنزین و سایر محصولات نظیر ال پی جی کاملاً آماده هستیم.

افقهی افزود: با توجه به مطالبات سهامداران عزیز از جناب رمضانپور هم مطالبه داریم که با جدیت هر چه تمام‌تر و با همراهی هیات مدیره و کارکنان شرکت، به پروژه‌های توسعه‌ای پالایشگاه ستاره نظیر تولید آمونیاک و فاز توسعه تولید بنزین سرعت لازم دهند. این پروژه‌ها که خوشبختانه مورد عنایت ویژه شخص رئیس کل محترم بانک مرکزی واقع شده و با توجه به اهمیت این پروژه‌ها با موافقت ایشان امکان استفاده از فاینانس مستقیم بانک مرکزی فراهم می‌نماید، امکان ارزش‌آفرینی‌های بسیار زیادی را برای شرکت به وجود خواهند آورد.

وی با تاکید به اینکه این شرکت باید به‌صورت یک بنگاه اقتصادی اداره شود، بیان داشت: در کنار ماموریت‌هایی که برای تأمین سوخت در کشور وجود دارد، توجه به رویکرد مدیریت اقتصادی بنگاه بزرگی مانند شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس و جلوگیری از بروز عدم‌النفع‌هایی که متأسفانه در شرکت در حال وقوع است، نظیر فلرسوزی هیدورژن یک اولویت و خواسته اصلی سهامداران است.

در ادامه این مراسم مهندس عظیمی‌فر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به سوابق ارزنده آقای رمضان‌پور در صنعت پالایش کشور، گفت: رویکرد اصلی در پالایش و پخش، بایستی حفظ منافع سهامداران و بازنگری در سازوکار‌های «اقتصاد صنعت پالایش» خواهد بود.

معاون وزیر نفت، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس و اهمیت راهبردی آن برای کشور با تأیید سخنان افقهی، مدیرعامل تاپیکو افزود: بحث «اقتصاد صنعت پالایش» یک چالش اساسی پیش‌ روی این صنعت است که منجر به کاهش عایدی سهامداران این پالایشگاه‌ها می‌گردد و ساماندهی این موضوع با تنظیم روابط مالی دولت و پالایشگاه‌ها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در سخنان خود به موضوع توجه به پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت و نیز ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای اعتلای جایگاه این شرکت و سرمایه انسانی آن اشاره کرد و افزود: توجه به سرمایه انسانی به عنوان دارایی اصلی صنعت پالایش و توسعه فردی برای حفظ و نگهداشت، انتظار اساسی بنده در این دوره است.

غلامحسین رمضان‌پور، مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس نیز با تشکر از مدیرعامل تاپیکو و مسوولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس، گفت: امیدوارم در مدت تصدی مدیریت ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس بتوانم علاوه بر حفظ و ارتقای وضعیت موجود، برای صنعت نفت ایران اسلامی و منافع سهامداران عزیز، مثمر ثمر واقع شوم.

برخی اعضای هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و مدیران این مجموعه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان طی حکمی از طرف رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌فارس و مدیرعامل هلدینگ تاپیکو، غلامحسین رمضان‌پور به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت ستاره خلیج‌ فارس منصوب شد و از زحمات جعفرپور، مدیرعامل سابق این شرکت تجلیل شد.

شایان ذکر است شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و تولیدکننده بخش قابل توجهی از بنزین کشور از زمره باارزش‌ترین دارایی‌ها و بزرگترین دارایی غیربورسی هلدینگ تاپیکو است که پذیرش این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در ماه‌های اخیر از دستاورد‌های کلیدی تیم مدیریت تاپیکو در یک سال اخیر می‌باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده