تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۲:۵۱
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۲۰۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی استاندار کرمان:

تفکر تعاونی در استان باید شکل گیرد

تفکر تعاونی در استان باید شکل گیرد
‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مهم‌ترین کار در حوزه تعاونی‌ها، ایجاد تفکر تعاونی است و فرهنگ تعاون باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ظهر چهارشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار شد و «امیر حسن‌زاده» معاون اقتصادی استاندار کرمان در این مراسم گفت: کار اقتصادی در استان سخت است و نگاه استان باید به تولید باشد، کمک به واحد‌های تولید و تعاونی‌ها در درجه اول اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه کرمان را باید کرمانی‌ها بسازند، گفت: توقع ما از اتاق تعاون بیش از این است و باید پرشورتر باشد، فرهنگ تعاونی باید از مدارس آغاز شود، تعاون نتیجه کار تیمی و گفتگو است که می‌تواند در هر حوزه‌ای انجام شود.

حسن‌زاده اظهار داشت: تعاونی‌ها باید از تولید سنتی فاصله گرفته و در تولید ارزش افزوده تلاش کنند، صنایع پایین‌دستی با کمک تعاونی‌ها در استان ایجاد شود.

وی افزود: استان دارای صنایع معدنی زیادی است که باید شرکت‌ها در راستای افزایش تولید بهتر نیروی انسانی متخصص را آموزش دهند و علاقه‌مندان به کارآفرینی را کشف و امید به آینده را در جوانان افزایش دهند.

«مجتبی مصباح» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: حوزه تعاون، بهترین و بزرگ‌ترین مصداق برای تحقق شعار سال است، اقتصاد تعاونی اقتصاد مردمی‌تری نسبت به اقتصاد دولتی و خصوصی است و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان حوزه‌های غیرمولد را تجمیع کند.

وی افزود: بدنه اصلی حوزه تعاون در استان پرکار است و امید داریم در برنامه هفتم نسبت به بخش تعاون که گره‌گشای مشکلات اقتصاد کشور است توجه ویژه‌ای شود.

مصباح گفت: در استان کرمان حدود ۵ هزار و ۶۰۱ تعاونی فعالیت می‌کنند که فرصت‌های شغلی آن ۷۲ هزار و ۱۲۶ نفر است و سهم بین ۷ تا ۸ درصدی استان را در حوزه اشتغال داریم.

وی افزود: تعاونی‌هایی که سال گذشته در استان تشکیل شد با رشد نسبی نسبت به سال قبل آن به ۱۰۲ تعاونی رسیده و از ابتدای امسال ۲۴ تعاونی جدید در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان در سطح کشور جزو استان‌های برتر در حوزه کشاورزی بوده است و در سال جاری از ۲۱ تعاونی برتر ملی، یک مورد متعلق به استان کرمان بوده است.

تفکر تعاونی در استان باید شکل گیرد

تفکر تعاونی در استان باید شکل گیرد

منبع: استانداری کرمان

عناوین برگزیده