تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۴۸۹۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

مسابقات ملی گوهرسنگ‌ها در کرمان برگزار می‌شود

مسابقات ملی گوهرسنگ‌ها در کرمان برگزار می‌شود
‌می‌متالز - نخستین نشست هماهنگی کمیته راهبردی دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در حالی روز دوشنبه در محل استانداری کرمان برگزار شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه این مسابقات آبان ماه سال جاری به میزبانی این استان برگزار می‌شود، جزئیات این مسابقات را نیز تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، روابط عمومی استانداری کرمان گفت: امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان روز دوشنبه در این نشست هماهنگی گفت: متأسفانه گوهرسنگ‌ها و صنعت سنگ‌های قیمتی در کشور ما شناخته شده نیست و در این زمینه باید کار‌های زیادی انجام گیرد که با همکاری سازمان ایمیدرو توانسته‌ایم کار‌های خوبی در کرمان به ویژه جنوب استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به کاستی‌هایی که در این بخش وجود دارد باید در این زمینه کار جهادی انجام گیرد تا بتوانیم قدری از ضعف‌های این حوزه را جبران کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: رسانه‌ها باید در این موضوع محتوای بیشتری تولید کنند و کمک دهند تا ظرفیت بسیار فراوان و غنی سنگ‌های قیمتی در کشور و استان شناخته شود و کار‌های بزرگی در این حوزه انجام گیرد.

حسن‌زاده همچنین تاکید کرد: باید شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی تمامی تلاش و ظرفیتشان را در راستای تکمیل زنجیره ارزش به کار گیرند و در این زمینه کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی از جمله مهم‌ترین زنجیره‌های تولید ارزش برای مواد معدنی ما محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست مقرر شد هفت کمیته اجرایی برای برنامه‌ریزی و سازماندهی اجرای مسابقات ملی گوهرسنگ‌ها طی روز‌های آینده ایجاد و برنامه‌ریزی لازم باهدف برگزاری این مسابقات در آبان‌ماه سال جاری انجام گیرد؛ همچنین تصمیم گرفته شد ۳۸ کارگاه تخصصی جواهرات و سنگ‌های زینتی در کنار این مسابقات شکل گیرد.

نخستین نشست هماهنگی مسابقات ملی گوهرسنگ‌ها در کرمان با حضور مدیر طرح توسعه گوهرسنگ‌ها در سازمان ایمیدرو و مدیران کل سازمان‌های مربوطه استان برگزار شد.

لازم به ذکر است که این مسابقات آبان‌ماه امسال در کرمان برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده