تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۳۱
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۱۷۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معاون استاندار کرمان: تولید یک میلیون تن کاتد مس بدون صنایع پایین‌دستی فایده‌ای ندارد

معاون استاندار کرمان: تولید یک میلیون تن کاتد مس بدون صنایع پایین‌دستی فایده‌ای ندارد
‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات معدنی برای تولید یک میلیون تن کاتد مس گفت: تولید کاتد به‌ تنهایی نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد و باید ایجاد صنایع پایین‌دستی برای حداقل ۵۰۰ هزار تن کاتد انجام شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، «امیر حسن‌زاده» بعدازظهر سه‌شنبه (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) در جلسه بررسی مسائل شرکت مس شهید باهنر با حضور خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: رتبه کسب‌وکار استان کرمان در رده ۲۷ کشوری بود که امروز با کار تیمی و با کمک دستگاه قضایی قوه و اداره کل بازرسی جزو ۱۰ استان برتر هستیم.

وی با اشاره به فعالیت تیم اقتصادی برای رفع موانع تولید در استان کرمان بیان داشت: دستگاه قضایی برای رونق کسب‌وکار در استان همکاری خوبی برای رفع موانع و مشکلات داشته و دارد و برای رونق در شهرک صنعتی منوجان و تسریع در اجرای پروژه‌ای با حضور سرمایه‌گذار خارجی و رفع موانع واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کمک کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که در کرمان به‌عنوان بزرگ‌ترین استان کشور داریم، این محرومیت‌ها حق استان ما نیست.

حسن‌زاده ابراز داشت: خداوند نعمت‌هایی مانند مس را به ما داده است، اما ۲۰۰ سال بهره‌برداری از این معادن بدون اکتشاف جدید را داریم.

وی از چشم‌انداز تولید یک میلیون تن کاتد مس در کشور سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: این برنامه‌ریزی خوبی‌ست، اما با ابزار و ماشین‌آلات موجود به‌نظر می‌رسد، شعاری بیش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات معدنی برای تولید یک میلیون تن کاتد مس تصریح کرد: تولید کاتد به‌ تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد و باید ایجاد صنایع پایین‌دستی برای حداقل ۵۰۰ هزار تن کاتد انجام شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه مجموعه‌های صنایع پایین‌دستی مانند مس شهید باهنر داریم که فقط با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، عنوان کرد: با ایجاد صنایع پایین‌دستی برای کاتد مس می‌توان موجب افزایش ظرفیت بنگاه‌های صنعتی و ایجاد اشتغال گام برداشت و رویای من این است که صنایع پایین‌دستی از مس سرچشمه تا مس باهنر ایجاد کنیم.

وی با اشاره مشکلات بر سر راه مس شهید باهنر کرمان در بحث سهامداری از ارائه دو پیشنهاد به شرکت ملی مس برای رفع این مسائل خبر داد.

حسن‌زاده با بیان اینکه موضوع "نیرودزدی" در استان کرمان را به‌ علت کمبود نیرو‌های متخصص شاهد هستیم، عنوان کرد: از شرکت‌ها خواسته‌ایم تا نیاز‌های خود برای تأمین نیروی ماهر را به ما اطلاع دهند تا نیرو‌ها را با استفاده از ظرفیت دانشگاهی و فنی‌و‌حرفه‌ای پرورش دهیم و این امر در استان کرمان آغاز شده است.

معاون استاندار کرمان: تولید یک میلیون تن کاتد مس بدون صنایع پایین‌دستی فایده‌ای ندارد

منبع: خبرگزاری فارس (کرمان)

عناوین برگزیده