تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۲۳
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۱۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد

باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی

باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی
‌می‌متالز - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متاسفانه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبود و به نهاد‌های شبه دولتی بوده، اما باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی.

به گزارش می‌متالز، ذبیح‌الله خدائیان عصر سه‌شنبه، ۲۰ شهریورماه، در نشست بررسی مشکلات کارخانه مس شهید باهنر کرمان اظهار کرد: ما تحت تحریم ظالمانه و تحریم‌های اقتصادی هستیم و دشمنان به فشار بر معیشت مردم ما روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها شعار سال را اقتصادی اعلام کردند، خطاب به کارکنان مجموعه شهید باهنر افزود: اکنون اولویت، اقتصاد کشور است و شما سربازان واقعی مبارزه با دشمنان نظام و تحریم‌های ظالمانه هستید و هر چه فعالیت شما بیشتر باشد و بتوانیم نیاز‌ها را در داخل کشور تامین کنیم و با صادرات و ارزآوری تاثیر تحریم‌ها را کم می‌کند و براین اساس همه ما چه در قوه مجریه، مقننه و قضائیه تکلیف داریم در این عرصه با هم همکاری داشته و پشتیبانی کنیم.

خدائیان بیان کرد: در عرصه اقتصاد، دولت وسط میدان است و فعالیت می‌کند و دستگاه قضائی و سار مراجع می‌توانند پشتیبانی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طبق سند تحول قضائی به ویژه در دوره فعلی و تاکیداتی که ریاست قوه در حمایت از دولت‌ها دارند و به ویژه بخش اقتصادی دارند، در سازمان‌های وابسته به این قوه ستاد‌های اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کردیم که صرفا به بخش اقتصاد و کارآفرینان و صنعت‌گران کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای همکاری در حل مشکلات آمادگی داریم و مسائل واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در سازمان بازرسی بخشی از کار را برای کمک به تولید اختصاص دادیم و اداره کل حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری به واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی سرکشی نموده و با انعکاس مشکلات، حل آنها را در دستور کار همکاران تهران و استان‌های قرار می‌دهیم.

خدائیان در ادامه بیان کرد: مس در صنایع مختلف مورد نیاز است و اگر تولید نشود، با مشکل مواجه می‌شویم و نکته مهم، خودداری از خام‌فروشی است و اگر زنجیره تولید مس را به اتمام رسانده و کارخانجات پایین‌دستی را ایجاد کنیم، ارزش افزوده بالایی دارد و سود چندین برابر خواهد شد و حتما باید به این سمت برویم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبود و به نهاد‌های شبه دولتی بوده و آن طور که باید از این ظرفیت قانونی استفاده نشد و اگر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری کرده و این شرکت‌ها واگذار شوند، رشد و توسعه بیشتری خواهد داشت و باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی برویم نه اختصاصی‌سازی.

خدائیان مجددا تاکید کرد: باید تولید و ظرفیت واحد‌های اقتصادی افزایش یابد تا خودکفا باشیم.

عصر سه‌شنبه (۲۰ شهریور ۱۴۰۳)، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از خط تولید کارخانه مس شهید باهنر کرمان بازدید کرد و با حضور وی قطعات بومی‌سازی آلیاژی دانش‌بنیان با پایه مس در این کارخانه رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده