تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۲۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ستاد تسهیل استان چهارمحال و بختیاری رقم خورد؛

تصویب رفع موانع تولید ۲۲ واحد صنعتی و تولیدی در چهارمحال و بختیاری

تصویب رفع موانع تولید ۲۲ واحد صنعتی و تولیدی در چهارمحال و بختیاری
‌می‌متالز - اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری روز شنبه راهکار‌های رفع موانع تولید ۲۲ واحد صنعتی، تولیدی، خدماتی، کشاورزی و گردشگری این استان را ارائه کردند و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش می‌متالز، «کاظم منزوی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، روز شنبه و در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین پیگیری‌ها برای تکمیل طرح‌های پیشران در استان انجام می‌شود.

وی افزود: فارغ از اینکه بسیاری از مشکلات واحد‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر واحد‌های دیگر که نیاز به مصوبه دارد، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد بخش دیگری از طرح‌ها نیز در کمیته پیگیری طرح‌های سرمایه‌گذاری بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیارییادآور شد: به طور قطع با پیگیری مستمر و میدانی طرح‌های پیشران خیلی بهتر می‌توان به رونق تولید در استان کمک کرد.

وی در خصوص نشست ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان گفت: در این نشست موضوعات گردشگری، بانکی، خدماتی مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و چندین مورد در خصوص ارائه مهلت به واحد‌های تولیدی برای پیگیری ترخیص ماشین‌آلات و مواد اولیه مطرح و با موافقت دستگاه اجرایی مهلت‌های خوبی گرفته شد.

منزوی یادآور شد: همچنین ۲ مورد در خصوص بانک سپه و ملی مصوبه‌های مناسبی برای ادامه و تکمیل فعالیت‌های واحد‌های تولیدی و طرح‌های صنعتی گرفته شد.

۶۴ مصوبه؛ رهاورد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمحال و بختیاری

در ادامه «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۴ مصوبه رهاورد سه نشست ستاد تسهیل ورفع موانع تولید استان در نیمه نخست امسال است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون محقق شده است، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یکی از موتور‌های پیشران در استان‌ها به خصوص باز فعال‌سازی و فعال نگه داشتن واحد‌های صنعتی است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری در خصوص نشست روز شنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برخی اقلام و مواد اولیه واحد‌های صنعی در حال متروکه شدن در گمرک استان بود که با هماهنگی انجام شده مهلت داده شد که با طی مراحل اداری ثبت سفارش از متروکه شدن آنها جلوگیری شود.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در خصوص بازپرداخت تسهیلات نیز استمهال و تمدید لازم انجام شد.

رحمتی همچنین در خصوص رفع تداخلات فاصله‌های قانونی نیز گفت: مقرر شد با مدیریت دستگاه‌های خدمات رسان این مشکل برطرف شود.

گفتنی است، هم‌اکنون ۹۲۷ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که ۳۸ واحد بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر، ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک است.

چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات صنعتی مانند لوازم‌خانگی، چادر مشکی، نخ پلی‌استر و موکت رتبه و جایگاه بالایی در کشور دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده