تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۶۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید آهن اسفنجی در هرمزگان ۱۰ درصد افزایش یافت

تولید آهن اسفنجی در هرمزگان ۱۰ درصد افزایش یافت
‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، از افزایش تولید ۱۰ درصدی آهن اسفنجی در واحد‌های فولادی این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد که در سامانه جامع تجارت به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت‌های فولادی هرمزگان در سه ماهه نخست امسال یکهزار و ۴۵۶ تن آهن اسفنجی تولید کردند؛ این درحالی که میزان تولید این محصول فولادی درمدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۲۳ تن بوده است.

وی بیان کرد: محصولات تولیدی این شرکت‌ها، آهن اسفنجی و شمش فولادی است که زمینه اشتغال هفت هزار و ۴۶۴ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معادن و تجارت هرمزگان یادآورشد: باوجود محدودیت‌های اعمال شده در تامین انرژی بر شرکت‌های یادشده، این واحد‌ها با تمام توان نسبت به تحقق هدف‌گذاری‌های انجام شده و رشد تولید در سالجاری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

آهن اسفنجی از احیای مستقیم سنگ آهن به دست آمده و طی عملیات احیای بی واسطه، بدون نیاز به ذوب سنگ آهن، اکسیژن آن حذف می‌شود. در این روش، گندله سنگ آهن با عیار ۶۷%، احیا شده و گندله متخلخل تشکیل می‌شود. این محصول پس از ذوب و احیا در فولادسازی، در فرآیند ریخته‌گری به شکل محصولات مورد نیاز در می‌آید و به سه شکل اسلب (تختال)، بیلت (شمش) و میلگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده