تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۱۶۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس اعلام کرد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی زیست پالایشگاه باشت تا پایان سال جاری

پیشرفت ۶۰ درصدی زیست پالایشگاه باشت تا پایان سال جاری
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس، از پیشرفت ۶۰ درصدی زیست پالایشگاه باشت تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «کیوان شیدانی» مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس، گفت: مرحله دوم افزایش سرمایه حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که صرف تکمیل و راه‌اندازی زیست پالاشگاه باشت خواهد شد و ظرفیت تولیدی شرکت سوخت سبز زاگرس را ۲ برابر خواهد کرد.

وی درخصوص زمان افزایش سرمایه اظهار کرد: مرحله اول پذیره‌نویسی در مهرماه سال گذشته به میزان ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد. این افزایش سرمایه صرف تکمیل و راه‌اندازی پالایشگاه کرمانشاه شد که در حال حاضر در مرحله تولید تجاری قرار گرفته است. همچنین زیست پالایشگاه باشت در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی رسیده و تا پایان سال به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس افزود: پذیره‌نویسی مرحله دوم ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد. مدیرعامل «شگستر» با اشاره به قیمت محصولات تولیدی بیان کرد: مکانیزم بازار تعیین‌کننده قیمت محصولات است. تقریبا کار‌هایی که در بورس انجام دادیم به زودی مجوز پذیرش در بورس انرژی را دریافت خواهیم کرد و مکانیزم بورس انرژی و بورس تعیین‌کننده قیمت خواهد بود.

شیدانی درباره صادرات و مقاصد صادراتی محصولات «شگستر» گفت: کشور‌های منطقه مقصد اصلی و مهم ما خواهند بود. با توجه به مصرف گسترده بنزین در کشور‌های منطقه و شرایط پالایشگاه‌های کشور‌های منطقه نظیر عراق، امارات، قطر و سایر کشور‌های منطقه دارند پیش بینی ما این است که به این کشور‌ها صادرات داشته باشیم. مذاکرات مقدماتی با این پالایشگاه‌ها و این کشور‌ها انجام شده که در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده