تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۱۷۶۶
سرویس خبر : انرژی
احمدی:

اعمال سیاست‌های قیمتی برای کاهش ناترازی بنزین بی‌نتیجه بود؛ آزموده را آزمودن خطاست

اعمال سیاست‌های قیمتی برای کاهش ناترازی بنزین بی‌نتیجه بود؛ آزموده را آزمودن خطاست
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: به نظر می‌رسد؛ بهینه‌سازی مصرف یکی از مهمترین اقدامی است که باید در راستای کنترل مصرف بنزین به کار گرفت چراکه ما خودرو‌های فرسوده بسیاری داریم که بسیار بیشتر از استاندارد سوخت مصرف می‌کنند، بنابراین دولت باید ناوگان فرسوده کشور را به روز کند.

به گزارش می‌متالز، موسی احمدی با اشاره به راهکار‌های عبور از ناترازی بنزین که ضرر‌های اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه دارد، گفت: اقتصاددان‌ها برای عبور از معضل ناترازی بنزین دو دیدگاه مطرح می‎کنند، یکی مبتنی بر اعمال سیاست‌های قیمتی برای کنترل مصرف است و دیدگاه دیگری مبنی بر کاهش ناترازی از طریق روش‌های همچون افزایش تولید و واردات خودرو مدنظر قرار دارند که البته سیاست قیمتی چندین بار آزموده شده و هیچگاه نتیجه خوبی نداشته است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این اوصاف به نظر می‌رسد بهینه‌سازی مصرف یکی از مهمترین اقدامی است که باید در راستای کنترل مصرف بنزین به کار گرفت چراکه ما خودرو‌های فرسوده بسیاری داریم که بسیار بیشتر از استاندارد سوخت مصرف می‌کنند، بنابراین دولت باید ناوگان فرسوده کشور را به روز کند، ضمن آنکه استفاده از خودرو‌های برقی، گسترش سوخت‌های مانند سی. ان. جی و ال. پی. جی و... همگی در کنار یکدیگر می‌تواند معضل ناترازی بنزین را حل کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تولید نیز در دستور کار و سیاست‌های اصلی دولت قرار دارد، گفت: حتی تولید بنزین توسط پتروشیمی‌ها و برخی از مینی پالایشگاه‌ها -که قادر به تولید بنزین هستند- امکان‌پذیر است، بنابراین اینکه به آنها چنین فرصتی داده نمی‌شود قابل پذیرش نیست.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده