تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۲۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ارزش دلار در برابر ین ژاپن

کاهش ارزش دلار در برابر ین ژاپن
‌می‌متالز - ارزش دلار در برابر ین به پایین‌ترین سطح خود در ۹ ماه گذشته رسید.

به گزارش می‌متالز، کاهش ارزش دلار پس از آن است که گزارش‌های رسانه‌ها بار دیگر این انتظار را افزایش داد که فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) در جلسه هفته آینده خود نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش دهد.

تحلیلگران می‌گویند که تغییر در انتظارات بازار به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره همچنان یک گزینه است، اواخر روز گذشته توسط وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز منتشر.

بازار‌ها انتظار دارند ۵۱ درصد نرخ بهره را در روز چهارشنبه در پایان نشست دو روزه خود به میزان ۵۰ واحد کاهش دهند، در حالی که در ساعات اولیه صبح دیروز ۱۵ درصد افزایش یافته بود.

بازار‌ها همچنین انتظار داشتند که نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۱۷ واحد کاهش یابد که در مقایسه با ۱۰۷ واحد پایه در جلسه قبل افزایش داشت.

در معاملات اواخر بعدازظهر، دلار در برابر ارز ژاپن ۰.۶۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴۰.۸۵۵ ین رسید، در حالی که قبلاً به ۱۴۰.۲۸۵ ین رسیده بود که پایین‌ترین سطح از ۲۸ دسامبر بود.

ارزش دلار در برابر ین در طول هفته ۱ درصد کاهش یافت؛ و یورو با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱.۱۰۸۳ دلار رسید.

بانک مرکزی اروپا روز گذشته نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش داد، اما کریستین لاگارد، رئیس بانک، انتظارات برای کاهش مجدد هزینه‌های وام در ماه آینده را کاهش داد.

رشد یورو باعث شد شاخص دلار با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۱.۰۸ برسد. پس از آن که داده‌ها نشان داد که اعتماد مصرف کنندگان ایالات متحده در ماه سپتامبر در بحبوحه کاهش تورم بهبود یافته است، دلار ضرر خود را کاهش داد.

اما بیل دادلی، رئیس سابق بانک فدرال رزرو نیویورک، دیروز در رابطه با گمانه زنی‌ها مبنی بر کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، گفت که احتمال این حرکت بسیار زیاد است و نرخ بهره در حال حاضر بین ۱۵۰ و ۲۰۰ امتیاز بالاتر از نرخ به اصطلاح خنثی برای اقتصاد آمریکا است.

پوند انگلیس با اندکی کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۱.۳۱۲۳۵ دلار رسید و پس از نزدیک شدن به بالاترین سطح یک هفته اخیر، ضعیف شد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس پس از شروع کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه آگوست، نرخ بهره را بدون تغییر در ۵ درصد نگه دارد و به ۰.۸۴۷۸۰ فرانک برساند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده