تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۱۱
کد خبر: ۳۵۲۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کفه سنگین معاملات حقوقی‌ها در بورس

کفه سنگین معاملات حقوقی‌ها در بورس
‌می‌متالز - مجموع حجم خرید و فروش اشخاص حقیقی و حقوقی در مرداد ماه رقمی معادل ۲۹۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون اعلام شده که از این میزان ۱۹۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون مربوط به اشخاص حقوقی و ۱۰۴ میلیارد سهم برای اشخاص حقیقی بود.

به گزارش می‌متالز، مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار آماری از معاملات انجام شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در مرداد ماه را به تفکیک مناطق منتشر کرد.

بر اساس آمار ارایه شده، مجموع حجم خرید و فروش اشخاص حقیقی و حقوقی در مرداد ماه رقمی معادل ۲۹۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون اعلام شده که از این میزان ۱۹۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون مربوط به اشخاص حقوقی و ۱۰۴ میلیارد سهم برای اشخاص حقیقی بود.

جزییاتی از معاملات اشخاص حقوقی

جزییات ارایه شده از معاملات انجام شده توسط اشخاص حقوقی در مرداد ماه حاکی از آن است که از ۱۹۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون معاملات انجام شده، ۱۱۶ میلیارد و ۵۸۳ میلیون سهم مربوط به معاملات برخط و ۷۶ میلیارد و ۷۴۲ میلیون سهم برای معاملات برخط بود.

طبق اطلاعات ارایه شده از مرداد ماه، بیشترین حجم خرید و فروش اشخاص حقوقی به ۵ استان تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، اصفهان و هرمزگان با مجموع ۱۱۶ میلیارد و ۶۸ میلیون سهم اختصاص یافته که تهران با ۱۱۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون معامله، سردمدار این استان‌ها در معاملات غیربرخط بود.

همچنین، پس از استان تهران نیز آذربایجان شرقی، گیلان، اصفهان و هرمزگان به ترتیب با یک میلیارد، ۹۱۰، ۳۸۴، ۱۸۵ میلیون سهم از بیشترین حجم خرید فروش توسط اشخاص حقوقی برخوردار بودند.

در ادامه نیز حجم معاملات انجام شده تو سایر استان‌ها عدد ۵۱۵ میلیون سهم اعلام شد.

گفتنی است، حجم خرید و فروش انجام شده توسط اشخاص حقوقی در مردادماه با ۹ درصد افزایش نسبت تیرماه و ۲ درصد افت در مقایسه با مدت مشابه سال گذاشته همراه بود.

در این بازه زمانی، مجموع خرید و فروش انجام شده در معاملات غیربرخط توسط اشخاص حقیقی رقم ۱۰ میلیارد و ۳۷۲ میلیون سهم اعلام شده که مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی بود و استان تهران با ۷ میلیارد معامله بیشترین حجم خرید و فروش را به خود اختصاص داد.

همچنین حجم خرید و فروش انجام شده توسط سایر استان‌ها نیز رقم یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون سهم اعلام شد.

افزون بر این، معاملات برخط انجام شده توسط اشخاص حقیقی در مرداد ماه رقمی معادل ۹۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون بود.

این گزارش حاکی از آن است، مجموع معاملات انجام شده توسط اشخاص حقیقی در مرداد ماه با ۱۲ درصد افزایش نسبت به تیرماه و ۲۹ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

در پایان این گزارش نیز آمده است که در مرداد ماه ۶۰ درصد از معاملات غیربرخط و ۴۰ درصد از معاملات برخط توسط اشخاص حقوقی انجام شد، در مقابل ۱۰ درصد از معاملات غیربرخط و ۹۰ درصد از معاملات برخط از طریق اشخاص حقیقی صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده