تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه همکاری سه قوه برای رفع ناترازی انرژی

توسعه همکاری سه قوه برای رفع ناترازی انرژی
‌می‌متالز - در نشست مشورتی معاونان اول سه قوه که به میزبانی معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، سه طرف بر توسعه همکاری‌ها در مسیر تحقق برنامه هفتم توسعه و رفع مشکلات کشور از جمله ناترازی انرژی تأکید کردند.

به گزارش می‌متالز به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، «محمدرضا عارف» در این نشست که شامگاه شنبه (۲۴ شهریور) برگزار شد، با اشاره به تجربیات گذشته درباره تعامل بین قوا و نتیجه این همفکری‌ها در حل مسائل کلان کشور و دستاورد‌های آن، بر برگزاری این نشست همفکری و بهره‌گیری از تجربیات گذشته همسو با استمرار و توسعه هماهنگی‌ها و همکاری‌های پیوسته بین قوای سه‌گانه تأکید کرد.

وی افزود: با تعامل مثبت میان معاونان اول قوا می‌توان بسیاری از مسیر‌های طولانی انجام کار را کوتاه‌تر کرد و تشریفات زائد و هزینه‌بر را از میان برداشت که این موضوع در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات آنها حیاتی است.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: رشد ۸ درصدی و هموارکردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه بی‌شک به همفکری سه قوه و همه دستگاه‌ها نیاز دارد که در این مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.

همچنین، در این نشست حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌ رئیس اول مجلس و حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با استقبال از راهبرد مشورتی و توأم با همفکری دولت وفاق ملی ابراز امیدواری کردند؛ آثار و نتایج مثبت این‌گونه تعامل‌ها که مبتنی بر اصل وحدت و انقلاب اسلامی و مشی امام خمینی (ره) است، مسیر افزایش مفاهمه بین‌دستگاهی و خدمت به ملت را هموار کند.

افزون بر این، اعضای این نشست آخرین تحولات بازار و شرایط اقتصادی کشور را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند و محور‌های مهمی همچون ناترازی انرژی، تحقق بودجه و شفاف‌سازی آن، خصوصی‌سازی، مولدسازی، نظام مالیاتی و نظام آموزش عالی را ارزیابی کردند و راهکار‌های اولیه را به شور گذاشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده