تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۲۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
باقری‌بناب:

رفع تحریم‌ها باعث تسهیل انتقال ارز می‌شود

رفع تحریم‌ها باعث تسهیل انتقال ارز می‌شود
‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رفع تحریم‌ها را مهم‌ترین راهکار برای حل مشکل منفی بودن تراز تجاری کشور عنوان کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی دولت چهاردهم شد.

به گزارش می‌متالز، محمد باقری‌بناب، یکی از راهکار‌های مشکل منفی بودن تراز تجاری کشور را رفع تحریم‌ها دانست و گفت: اگر تحریم نباشد بخشی از مشکلات کشور خود به خود حل می‌شود از این رو دولت چهاردهم باید اولویت خود را روی این موضوع قرار دهد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رفع تحریم باعث تسهیل انتقال ارز شده و روابط بانکی را برقرار می‌کند، اظهار داشت: امروز تحریم برای دولت و صادرکنندگان ایجاد دردسر کرده است.

وی همچنین تعهدات ارزی که سیاست دولت برای صادرکنندگان بود را نیز مورد نقد قرار داد و افزود: تجار و صادرکنندگان در دولت‌های قبل از طریق تهاتر فعالیت می‌کردند و تجار دو کشور همکاری‌های خود را از این طریق ادامه می‌دادند که همین موضوع می‌تواند تراز منفی تجارت را حل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فشار دولت برای ادامه اجرای سیاست تعهدات ارزی از طریق مبادله در بازار باعث کاهش صادرات شده و بر مشکلات تجارت می‌افزاید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده