تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۲۵۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه در تشریح جلسه کمیسیون برنامه و بودجه؛

پورمحمدی گزارشی از منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه کرد

پورمحمدی گزارشی از منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه کرد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: پورمحمدی با حضور در کمیسیون، گزارشی از منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه کرد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه ما در برخی از ارقام هزینه‌ای بودجه کم برآوردی داریم و رقم آن حدوداً ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و این به معنای کسری بودجه نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم برآوردی در هزینه‌ها باید به نحوی جبران شود، ادامه داد: حتماً باید دولت در لایحه ۱۴۰۴ هزینه‌ها را به صورت واقعی ببیند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش دیگری از کسری بودجه به دلیل عدم تحقق منابع است ادامه داد: یک بخشی از این رقم به دلیل حوزه نفت و بخش دیگر به دلیل حوزه مالیات است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وصول مالیاتی کشور در سه ماهه نخست سال جاری بسیار خوب بوده و تقریباً به میزان ۱۰۰ درصد محقق شده است، ادامه داد: این تحقق منابع در سه ماهه دوم و بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده است بنابراین بر اساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه و پیش‌بینی صورت گرفته، کسری بودجه در منابع و مصارف تا پایان سال ۳۳۵ هزار میلیارد تومان است البته ما معتقدیم در شش ماهه دوم سال وصول منابع بیشتر خواهد شد و وضعیت تعدیل می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: همچنین ما مبلغی در تبصره هدفمندی یارانه‌ها کسری داریم که بخشی از آن به دلیل کم برآوردی مثلاً در قیمت دارو و یا خرید گندم است.

زنگنه با بیان اینکه از بالارفتن میزان خرید گندم در سال جاری بسیار خوشحالیم تاکید کرد: به واقع خرید گندم بیش از پیش‌بینی‌ها بوده، اما این ایراد وارد است که در هنگام تنظیم بودجه، مسوولین جهاد کشاورزی باید برآورد درستی به سازمان برنامه بودجه ارائه می‌کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بخشی از کسری‌های موجود به دلیل مصرف زیاد فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین است که این مسئله باعث شده تا منابع صادرات فرآورده‌های نفتی‌مان محقق نشود همچنین مقرر شد با تدابیری که در جلسات آینده با سازمان برنامه بودجه خواهیم داشت در رابطه با این مسائل صحبت کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده