تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۲۵۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۵۷۲ دلار و ۹۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای آسان کردن سیاست‌های پولی، تغییر چندانی در روز چهارشنبه نداشته است.
قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۵۷۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۶۰۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تاجران همچنان ۶۳ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس امروز ۵۰ واحد پایین بیاورد و ۳۷ درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با ۲۵ واحد باشد.

شاخص دلار ۰.۲۱ افزایش یافته و به ۱۰۰.۹۲ در مقایسه با رقبایش رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم افزایش یافته است.

در این بین، احتمال تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه به‌دنبال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان وجود دارد که می‌تواند تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد خرده فروشی در این کشور در ماه اوت ۰.۱ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و فراتر از انتظار سرمایه‌گذاران یعنی کاهش ۰.۲ درصدی بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۳۰ دلار و ۸۲ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی ۹۸۲ دلار و ۱۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده