تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۲۶۱۱
سرویس خبر : انرژی

دیگر ناترازی گازی مطرح نیست، کمبود گاز داریم

دیگر ناترازی گازی مطرح نیست، کمبود گاز داریم
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه "دیگر ناترازی گازی مطرح نیست، کمبود گاز داریم"، گفت: هم تولید باید افزایش یابد و هم در بخش مصرف گاز، باید بهینه سازی صورت گیرد و الگوی مصرف، اصلاح شود.

به گزارش می‌متالز، سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در نخستین همایش چرخه تولید لوله در صنعت گاز گفت: روز گذشته با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتیم که نمایندگان انتظارات و سوالات خود را مطرح کردند که برایشان توضیح دادم که برخی از سوالات و خواسته‌های آنها به شرکت ملی گاز ایران باز نمی‌گردد؛ با این حال دغدغه نمایندگان در خصوص تأمین سوخت زمستانی را شنیدم و گزارشی از وضعیت صنعت گاز کشور ارائه شد.

وی افزود: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸ درصد توسعه دست یابیم.

معاون وزیر نفت در خصوص وضعیت ناترازی گاز در کشور گفت: اکنون دیگر ناترازی گاز مطرح نیست، کمبود گاز داریم؛ این موضوع بسیار جدی است و باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: بحث کاهش کسری گاز، تنها به مصرف‌کنندگان برنمی‌گردد و ما هم باید در حوزه تأمین، تولید، انتقال و توزیع، سرمایه‌گذاری و اقدام کنیم؛ در واقع هم تولید باید افزایش یابد و هم در بخش مصرف گاز، باید بهینه سازی صورت گیرد و الگوی مصرف، اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده