تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۳۳۱۴
سرویس خبر : اجتماعی
استاندار خراسان جنوبی:

علت حادثه معدن طبس در کارگروه تخصصی بررسی می‌شود

علت حادثه معدن طبس در کارگروه تخصصی بررسی می‌شود
‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتمام عملیات مدیریت بحران حادثه معدن زغال‌ سنگ طبس گفت: باید علت این حادثه مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد در این زمینه ستاد یا کارگروهی متشکل از وزارت صمت، وزارت تعاون، دستگاه قضا و کمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: این کمیته طی ۲ هفته آینده ابعاد و علت حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به حادثه انفجار ناشی از تصاعد گاز متان در معدن معدنجو طبس گفت: بعد از وقوع این حادثه در شامگاه شنبه ۳۱ شهریور بلافاصله عملیات امداد و نجات شروع شد و مدیریت بحران حادثه بر عهده استان بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: عملیات امدادی این حادثه بسیار سخت، سنگین و ناراحت کننده حدود ۸۰ ساعت به طول انجامید.

وی افزود: در مجموع تا صبح چهارشنبه پیکر‌های ۴۹ جانباخته از معدن خارج شد همچنین ۱۶ نفر مصدوم شدند و حال ۲ نفر وخیم بوده که یک نفر برای اهدای عضو به یزد اعزام شد و احتمال اینکه تعداد فوتی‌ها به ۵۱ نفر برسد، وجود دارد.

قناعت در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پایان مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سال گذشته استان در ۳۱ شهریور امسال گفت: توانستیم ۹۹.۸ درصد این اعتبارات را جذب کنیم.

وی از همه مسوولان برای جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال مالی ۱۴۰۲ قدردانی کرد و افزود: با همراهی مدیران و ذی‌حسابان استان ۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی جذب شد و از ۲ دهم درصد اعتباری که تا پایان شهریور جذب نشد، ۱۰ میلیارد تومان آن اسناد خزانه بوده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال رایزنی با مرکز هستیم که بتوانیم همین مقدار اعتبار کم باقیمانده استان را هم جذب کنیم و سال مالی گذشته ۵.۷ همت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی مصوب داشته‌ایم.

وی افزود: کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و با مسوولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل شد که اولین جلسه آن شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

قناعت با اشاره به اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی گفت: در این خصوص ۴۴ دهیاری استان براساس شرایط اعلامی به مرکز اعلام شد که ۲۷ دهیاری در نهایت توسط سازمان برنامه و بودجه تایید نهایی شدند و کد گرفتند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که دهیاری‌ها بازوان اجرایی دولت هستند بخشی از طرح‌های عمرانی در روستا‌ها برای اجرا به آنها سپرده شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به ابلاغ فرمان رئیس جمهور برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ در آبان امسال گفت: در این سرشماری هرچه اطلاعات ما دقیق‌تر باشد، کمک کننده خواهد بود و آمار سرشماری نقش موثری در برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی دارد.

وی تاکید کرد: همه متولیان در اجرای این سرشماری نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده