تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۳۸۴۲
سرویس خبر : انرژی
پتروشیمی شازند در شهریورماه به قله درآمدزایی رسید؛

پیشروی درآمد‌های فصلی "شاراک"

پیشروی درآمد‌های فصلی
‌می‌متالز - با توجه عملکرد فصلی پتروشیمی شازند در مقایسه با درآمد‌های فصلی سال گذشته، این امید می‌رود که "شاراک" این روند صعودی را در سال جاری نیز ادامه دهد.

به گزارش می‌متالز، مجموع درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری از فروش محصولات طی این دوره شناسایی کرد مبلغی بالغ‌بر با ۳ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان بود، همچنین "شاراک" طی ۶ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد تجمیعی خود را مبلغ تقریبی ۱۸ هزار میلیارد تومان به ثبت رساند.

پیشروی‌ درآمدهای فصلی
پتروشیمی شازند (اراک) درآمدی که در شهریورماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به ۲ بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد در بازار داخل کشور شناسایی شد، درآمد‌های بازار داخلی دربرگیرنده‌ی ۷۳ درصد از کل درآمد‌ها طی این دوره ماهانه بود و همچنین توانست از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز ۹۷۸ میلیارد تومان کسب درآمد کند.

درآمد‌های ماهانه "شاراک" از سال مالی گذشته تاکنون

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در شهریورماه سال جاری به ثبت رساند روند صعودی خود را به دومین ماه رساند و توانست با این روند رکورد درآمدزایی خود را جابه‌جا کند، این پتروشیمی نسبت به ماه گذشته ۱۷ درصد افزایش را شاهد بود و نسبت به درآمدی که طی دوره مشابه سال گذشته توانست از خود بر جای بگذارد با ۵۳ درصد رشد همراه بود.

درآمد‌های تجمیعی "شاراک" طی ۲ ماه گذشته (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) نیز ۳۴ درصد افزایش پیدا کرد، بر اساس نمودار فوق بیشترین درآمد شناسایی‌شده توسط پتروشیمی شازند طی ۶ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی مربوط به شهریورماه بود و پس از آن نیز در اردیبشهت‌ماه بیشترین درآمدزایی صورت گرفته بود.

پیشروی‌ درآمدهای فصلی
بیشترین درآمدی که پتروشیمی شازند در شهریورماه از فروش محصول تولیدی خود توانست کسب کند متعلق به محصول دو اتیل هگزانول در بازار داخل کشور بود که از فروش این محصول به درآمدزایی ۶۳۸ میلیارد تومانی رسید. نرخ فروش این محصول نزدیک به ۷۵ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

روند مقدار فروش پتروشیمی شازند (اراک)

"شاراک" در شهریورماه مجموع مقدار فروش محصولات خود را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۸۳ هزار و ۲۵۳ تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی ۴۵۴ هزار و ۸۰۹ تن بود، همچنین محصولاتی که طی این دوره ۶ ماهه به فروش رساند نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرد.

پیشروی‌ درآمدهای فصلی
بیشترین مقدار فروش "شاراک" در شهریورماه از بخش فروش در بازار داخلی بود که بالغ‌بر ۵۴ هزارتن از محصولات را به فروش رساند، بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره ماهانه در اختیار محصول «هیدروکربور A ۸۰» در بازار صادراتی بود، مقدار فروش این محصول طی این دوره بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۹۱۶ تن بود، نرخ فروش آن ۳۵ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

پیشروی‌ درآمدهای فصلی
در انتهای این مطلب گفتنی است که پتروشیمی شازند در ۳ ماه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمدزایی که توانست از فروش محصولات به دست آورد برابر با ۹ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان بود. این مبلغ در مقایسه با ۳ ماه نخست سال رشد ۸.۵۵ درصد افزایش را به همراه داشت و با توجه عملکرد این شرکت در مقایسه با درآمد‌های فصلی سال گذشته، این امید می‌رود که "شاراک" این روند صعودی را در سال جاری نیز ادامه دهد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده