تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۴۳۵۳
سرویس خبر : اجتماعی

بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی در ذوب آهن اصفهان برگزار شد

بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی در ذوب آهن اصفهان برگزار شد
‌می‌متالز - مرحله مقدماتی بیست‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اجتماعی در ذوب آهن اصفهان با حضور ۲۰۲ شرکت کننده در دو بخش آقایان (باشگاه فجر) و بانوان (باشگاه قایقرانی) در سه رشته حفظ، قرائت و اذان، ۱۲ مهر ماه با حضور مسئولین شرکت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در آیین افتتاحیه این مسابقات که با حضور معاونین و مدیران بخش‌های مختلف ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد، آیت الله حبیب الله رهبر مسول هماهنگی تبلیغات اسلامی این مجتمع صنعتی گفت: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

وی افزود: مهمترین نقشی که قرآن توانسته با عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می‌گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده اند. وی ضمن قدردانی از حماسه سازان سپاه پاسدارن در جواب قاطع به اسراییل غاصب گفت: قرآن بهترین قانون برای اداره اجتماع را ارائه داده و انسان‌ها را موظف به پذیرش ولایت و سرپرستی صالح‌ترین انسان‌ها نموده و از پذیرش قانون غیر خدایی و والیان ناصالح منع کرده است.

حجت‌الاسلام حمید اکبری مسوول فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی شرکت با اشاره به اینکه این مسابقات برای بانوان و آقایان در سه رده سنی ۶ تا ۱۱ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا است و امسال برای اولین بار بازنشستگان نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: این مسابقات با شعار محوری “ قرآن نور هدایت راهنمای امت و کتاب مقاومت “ با همکاری شورای فرهنگی ذوب آهن و ستاد برگزاری این دوره از مسابقات برگزار شد. وی افزود: این مسابقات در بخش آقایان ۱۰۹ نفر و بانوان ۹۳ نفر شرکت کننده داشت که در رشته‌های قرائت، اذان و حفظ (حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء، حفظ جزء سی ام و حفظ یک جزء) به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: داوران این مسابقات از دارالقران کریم استان اصفهان بودند که باعث شد قضاوت بهتری صورت بگیرد. سطح مسابقات با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت کنندگان در سنوات قبل شرکت کرده و بعضی از آنان حائز رتبه شده بودند بسیار بالا بود. وی با اشاره به اینکه زندگی به سبک قرآنی می‌تواند موجب برکت و رحمت در خانواده گردد یادآور شد: نفرات اول رشته‌های مختلف در هر دو بخش آقایان و بانوان در مسابقات بین دستگاهی سازمان تامین اجتماعی شرکت خواهند کرد و پس از کسب رتبه راهی مسابقات کشوری خواهند شد.

مسوول فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی شرکت گفت: ذوب آهن اصفهان با توجه به اهمیت ویژه به قرآن، پتانسیل خوبی برای تربیت فرزندان و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های قرآنی دارد.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده