تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۴۰۹
مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد؛

الزام تمرکز ویژه برای نگه‌داشت شبکه ریلی با توجه به شرایط اقتصادی

الزام تمرکز ویژه برای نگه‌داشت شبکه ریلی با توجه به شرایط اقتصادی
‌می‌متالز - مدیرعامل راه‌آهن گفت: پایین بودن نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی تمرکز ویژه‌ای برای نگهداشت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا را می‌طلبد.

به گزارش می‌متالز، «جبارعلی ذاکری» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی، گفت: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمان‌ها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود با سرمایه‌گذاری بیشتری اقدام به خرید، نصب و راه‌اندازی خطوط تولید کنند، بدین ترتیب جهت پاسخگویی به مطالبات سهامداران، مدیران ارشد تصمیم به افزایش سرعت تولید گرفته و انتظار ثبت رکورد‌های جدید در تولید را مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد: بالاتر رفتن رکورد تولید، اثر مستقیمی بر افزایش نرخ خرابی و توقف تجهیزات داشته و در نتیجه با توجه به وضعیت عمر تجهیزات منجر به کاهش ارزش دارایی‌های موجود و الزام به صرف هزینه‌های هنگفت در خصوص بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی خواهد داشت، همچنین توجه و تمرکز ویژه بر علم روز مهندسی نگهداشت جهت تعیین تناسب عمر دارایی با کارکرد، سرعت و نرخ عملیات نگهداشت، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس هیات مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران افزود: امروزه پیاده‌سازی صحیح و اصولی نگهداشت از دارایی‌ها در کشور تبدیل به یک دغدغه مهم برای تمام صنایع ایرانی شده است که این امر مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و الزام به استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند اتوماسیون در خطوط تولید است تا عیب‌یابی تجهیزات و وضعیت عملکرد آنان را به صورت مکانیزه و بر خط صورت پذیرد و زمان کاری تیم‌های تعمیراتی صرف رفع این عیوب و تعمیرات صحیح و اصولی آنان با اتکا بر سطح مهارت تیم‌های اجرایی نگهداشت گردد.

وی تصریح کرد: در کشور با شکل‌گیری جوایز بهره‌وری مانند جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران به دنبال ایجاد یک محرک و پیشران در سازمان‌ها برای خلق ارزش از حوزه نگهداشت و افزایش توسعه ثروت در کشور هستیم تا سازمان‌ها بتوانند نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود خود را در حوزه مهندسی نگهداشت به درستی شناسایی و در عرصه ملی ضمن بهبود عملکرد خود، در یک فضای سالم و پویا جهت تعالی و رشد به رقابت با دیگر سازمان‌ها بپردازند.

ذاکری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های برگزاری جوایز ملی، دانش افزایی و ایجاد زمینه الگوبرداری مشترک برای سازمان‌ها و صنایع ایرانی است تا بتوانند با استفاده از تجارب و درس‌آموخته‌های خود نسبت به رفع چالش‌های سازمانی اقدام نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتظار داریم خروجی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران منجر به بهبود عملکرد تیم‌های نگهداشت و استمرار تولید و سودآوری برای سازمان‌ها و صنایع ایرانی گردیده و امکان جلوگیری از ارز بری در کشور را با فراهم‌سازی فرصت‌های بومی‌سازی، خودکفایی و ساخت داخل را با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم سازد.

وی اظهار کرد: امروزه همچنان فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است؛ اگر بتوانیم مقوله مهندسی نگهداشت را در سطح کشور فرهنگ‌سازی کنیم، صنایع می‌توانند همچنان از دارایی‌های خود بیش‌ترین ارزش را خلق کنند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد: این چالش در صنایع مختلف من‌جمله صنایع ریلی نیز وجود دارد پایین بودن نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی همچنین دغدغه افزایش سرعت ناوگان با توجه به وضعیت فرسودگی و عمر آنان، تمرکز ویژه بر امر نگهداشت و استفاده از تکنولوژی‌های روز را می‌طلبد تا منجر به ارتقای بهره‌وری و شکل‌گیری بهره‌وری نوآور در صنعت ریلی کشور گردد. هفتمین دوره جایزه ملی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های ایران در روز ۱۷ مهرماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
رتبه بازدهی تولید مسکن/ معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها/ ساخت وساز طی ۶ سال گذشته به ۴ بازار باخت/ فقط سود بانکی با عایدی ساختمانی رقابت می‌کند/ تخریب گر اصلی «بازدهی ساخت مسکن»، تورم زمین است/ میانگین حاشیه سود «ساخت مسکن» در کشور طی این مدت ۴۳ درصد بوده که از میانگین تورم مسکن به میزان ۶۴ درصد، به مراتب کمتر و غیرقابل توجیه است
بررسی معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها و «سقوط» سرمایه‏‏‏‌گذاری واقعی ساختمانی

رتبه بازدهی تولید مسکن/ معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها/ ساخت وساز طی ۶ سال گذشته به ۴ بازار باخت/ فقط سود بانکی با عایدی ساختمانی رقابت می‌کند/ تخریب گر اصلی «بازدهی ساخت مسکن»، تورم زمین است/ میانگین حاشیه سود «ساخت مسکن» در کشور طی این مدت ۴۳ درصد بوده که از میانگین تورم مسکن به میزان ۶۴ درصد، به مراتب کمتر و غیرقابل توجیه است