تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ضروری است فعالیت تعاونی‌ها از منظر انسان نه تراکم سرمایه پیش برود

ضروری است فعالیت تعاونی‌ها از منظر انسان نه تراکم سرمایه پیش برود
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است به تعاونی‌ها اعتقاد داشت و آن را از منظر انسان نه تراکم سرمایه پیش برد.

به گزارش می‌متالز، امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ نشست رایزنی بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران در محل این اتاق برگزار شد. غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این نشست در چرایی عدم تحقق برنامه‌ها در حوزه تعاونی‌ها گفت: هر زمان بخش تعاون خواسته به بخش خصوصی تنه بزند، آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ها اگر در مسیر خود حرکت کنند به طور قطع بخشی از مشکلات فعلی آنها حل خواهد شد.

وی ادامه داد: با نگاهی به تجربه کشور‌ها به ویژه در دوره‌ای در شرق آسیا، کشور‌ها برای خروج از فقر روی تعاونی‌ها فعالیت گسترده داشتند و موفق هم بودند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: اگر تعاونی‌ها به جریان فقرزدایی نزدیک شوند، می‌توانند رشد کرده و خود را بالا بکشند، زیرا یکی از راهکار‌های برون‌رفت از فقر، فعالیت در بخش تعاونی‌ها است.

تاجگردون در ادامه مشکلات بخش تعاون در چرایی عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی آن در اقتصاد به ساختار دو نهاد در مواجهه با تعاون اشاره کرد و گفت: جایگاه تعاون در وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران دچار چالش است و این امر موجب شده تا در وزارت‌خانه به بخش تعاون توجهی نشود و اتاق تعاون هم که فقط نقش مداخله‌گرانه دارد در اجرای احکام دچار چالش باشد.

به گفته این نماینده خانه ملت، به تعاونی‌ها باید اعتقاد داشت و آن را از منظر انسان نه تراکم سرمایه پیش برد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده