تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۴۶۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون طرح و توسعه فولاد مبارکه مطرح کرد؛

خودباوری، شهامت، تدبیر و اتکا به دانش بومی؛ رمز موفقیت نوسازی خط تاندم پنج‌ قفسه‌ای

خودباوری، شهامت، تدبیر و اتکا به دانش بومی؛ رمز موفقیت نوسازی خط تاندم پنج‌ قفسه‌ای
‌می‌متالز - معاون طرح و توسعه فولاد مبارکه، در پی انجام موفقیت‌آمیز عملیات نوسازی خط تاندم مداوم نورد سرد این شرکت گفت: کسب این موفقیت بزرگ را به مدیریت و همکاران شرکت و همه دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و پشتیبانی و همچنین ذی‌نفعان فولاد مبارکه تبریک می‌گویم و از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل فولاد مبارکه به‌عنوان حامی پروژه که تمامی ریسک‌های موجود برای انجام این کار بزرگ را پذیرفتند قدردانی می‌کنم. به‌واقع اگر این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها نبود، این پروژه که قرار بود سال‌ها قبل انجام شود امروز نیز وارد فاز اجرا نمی‌شد و عملیاتی نمی‌گردید.

به گزارش می‌متالز، احمد یوسف‌زاده، در تشریح چگونگی اجرای این کار گفت: در انجام این پروژه، مهم‌ترین نکته تعیین حدود ریسک‌های داخلی و بیرونی بود؛ زیرا گاهی باید فعالیت‌هایی برگشت‌ناپذیر انجام می‌شد؛ بنابراین لازم بود تمامی زوایای انجام آن در نظر گرفته شود. نکته حائز اهمیت دیگر به‌کارگرفتن تمامی تجارب سال‌های قبل در پروژه‌های مشابه بود؛ ازاین‌رو در سازماندهی و برنامه‌ریزی انجام این پروژه، تلاش شد تا اولاً از پیمانکاران با تجربه‌ای استفاده کنیم که پیش‌ازاین نیز به‌طور مکرر در پروژه‌های مشابه ایفای نقش کرده بودند؛ ازاین‌رو شرکت‌های ایریسا و تامکار برای اجرای این پروژه بزرگ در نظر گرفته شدند.

یوسف‌زاده افزود: پس از آن فازبندی و تقسیم کار‌ها به نحوی انجام شد که تجارب هر فاز از پروژه به فاز بعدی منتقل شود و مرحله‌به‌مرحله ریسک‌ها کاهش یابد. از سویی، مدیریت چندوجهی منسجم پروژه به نحوی انجام گرفت که میان واحد‌های مؤثر در پروژه، نظیر توسعه و بهره‌بردار، هماهنگی کامل و مطلوب وجود داشته باشد. در نهایت این‌چنین شد که با شهامت، جسارت، تدبیر، خودباوری و اتکا به دانش بومی، این پروژه عظیم با موفقیت انجام و خط تولید در زمان مقرر با کیفیت مطلوب به بهره‌بردار تحویل شد.

معاون طرح و توسعه فولاد مبارکه در خاتمه از مدیرعامل، معاونان و تمامی مدیران و کارکنان فولاد مبارکه در بخش‌های توسعه، بهره‌برداری، تعمیرات، خدمات فنی و پشتیبانی و شرکت‌های پیمانکار حاضر در پروژه که از ابتدا تا انتهای پروژه به انجام هرچه بهتر این پروژه یاری رساندند، تشکر و قدردانی کرد.

خودباوری، شهامت، تدبیر و اتکا به دانش بومی؛ رمز موفقیت نوسازی خط تاندم پنج‌قفسه‌ای

به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز خط تولید ورق موردنیاز صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه، در این زمینه گفت: خط تاندم‌میل مداوم به‌عنوان مهم‌ترین خط‌نورد سرد پنج قفسه‌ای کشور و اصلی‌ترین تأمین‌کننده نیاز صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی و ساختمانی، نقش استراتژیکی در صنعت فولاد کشور ایفا می‌کند و همین ملاحظات باعث شد در طی سالیان گذشته انجام به‌روزرسانی در این واحد با وجود ریسک‌های فراوان به تعویق افتد.

وی با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز فاز اول به‌روزرسانی بخش‌های برق و اتوماسیون این خط استراتژیک در سال گذشته گفت: اعتماد مدیریت ارشد سازمان به تیم حاضر منجر به صدور مجوز برای نوسازی اساسی سیستم اعمال نیروی نورد قفسه‌ها شد که این مرحله نیز به یاری خداوند و با اتکا به دانش نیرو‌های متخصص شرکت و پیمانکاران داخلی با کسب نتایج مطلوب به اتمام رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده