تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۴۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرهنگ سهامداری حرفه‌ای باید گسترش یابد

فرهنگ سهامداری حرفه‌ای باید گسترش یابد
‌می‌متالز - دبیر کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی در چهارمین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی با اشاره به لزوم نهادینه شدن حاکمیت شرکتی گفت: برای ارتقای حاکمیت شرکتی باید سراغ نهادینه کردن آن برویم.

به گزارش می‌متالز، چهارمین کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی با موضوع «نهادینه‌سازی راهبری شرکتی ایران» با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مسوولان د‌ولتی در محل سالن همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی در حال برگزاری است.

در این جلسه ابراهیم شیخ، دبیر کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی با اشاره به لزوم نهادینه شدن حاکمیت شرکتی گفت: برای ارتقای حاکمیت شرکتی باید سراغ نهادینه کردن آن برویم. لازم به ذکر است تا کنون اقدامات انجام‌شده در حوزه حاکمیت شرکتی عبارتند از:

۱ ـ آیین‌نامه حاکمیت شرکتی بورس

۲ ـ آیین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی

۳ ـ کنفرانس راهبری شرکتی

۴ ـ طراحی و اجرای برنامه‌های آموزش و توسعه توانمندی هیئت‌مدیره‌ها و مدیران عامل

۵ ـ طراحی مدل شایستگی‌ها و برگزاری کانون‌های ارزیابی برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل

۶ ـ انجام تحقیقات دانشگاهی و سازمانی

در ادامه دبیر کنفرانس بین‌المللی راهبری شرکتی گفت: رویکرد‌های بین‌المللی محور‌های نهادینه‌سازی راهبری شرکتی در ایران عبارتند از: حمایت از سهامداران خرد، سهامداری حرفه‌ای، شایسته‌سالاری در انتخاب اعضای هیات مدیره، توجه به ترکیب هیات مدیره، تقویت آموزش و توسعه، حمایت‌های حقوقی و قانونی، اعمال نظارت‌های بیرونی، ترویج حسابرسی داخلی، جبران خدمات متناسب با مسوولیت‌ها و اختیارات.

وی اضافه کرد: فرهنگ سهامداری حرفه‌ای باید گسترش پیدا کند و از طرفی برای ارتقای حاکمیت شرکتی، کارآمدی هیات مدیره از ضروریات است، همچنین صف طولانی IPO شدن در بورس شکسته شود و فرصت بورسی شدن در شرکت‌ها را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده