تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار طلای جهانی در ثبات

بازار طلای جهانی در ثبات
‌می‌متالز - قیمت طلا در روز چهارشنبه (۰۹ اکتبر) ثابت ماند، زیرا معامله‌گران منتظر نشانه‌هایی در مورد سیاست نرخ بهره ایالات‌ متحده از صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو بودند.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در جلسه قبل، جایگاه خود را در ۲۶۲۲ دلار و ۲۴ سنت در هر اونس حفظ کرد. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۴۱ دلار رسید.

معامله‌گران بر روی نشست فدرال رزرو و همچنین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده را در روز پنجشنبه و داده‌های شاخص قیمت تولید کننده را در روز جمعه تمرکز خواهند کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال تقریباً ۸۷ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ در ماه نوامبر قیمت‌گذاری کرده‌اند. شمش بدون بازده در میان نرخ بهره پایین‌تر، سرمایه‌گذاری ارجح است.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که با ضعیف‌تر شدن روند تورم، این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی ایالات‌متحده بتواند نرخ بهره را کاهش دهد.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۰.۶۳ دلار رسید. پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۵۵ دلار و ۹۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۸ دلار و ۷۸ سنت رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده