تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۵۵۶۹۴
سرویس خبر : زمین شناسی
با اعلام شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور محقق شد:

درخشش کارشناس آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

درخشش کارشناس آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی این سازمان گفت: در بین بیش از ۶ هزار کارشناس عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور یکی از کارشناسان آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به عنوان کارشناس برگزیده انتخاب و معرفی شد.

به گزارش می‌متالز، مهندس سهیلا نیلویل خاطرنشان کرد: خانم سمیه سامانی کارشناس گروه آزمایشگاه‌های تجزیه شیمیائی دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به عنوان نماینده این سازمان از میان بیش از ۶ هزار کارشناس آزمایشگاهی به عنوان یکی از ۲۲ کارشناس منتخب شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور برگزیده شد.

وی افزود: این ارزیابی براساس شاخص‌هایی، چون کارکرد و درآمدزایی، مشتری‌مداری، مهارت در ارائه خدمات آزمایشگاهی، چگونگی عملکرد سازمانی کارشناس در آزمایشگاه و فعالیت شبکه‌ای صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور ضمن ابراز امیدواری از اینکه این انتخاب موجب تشویق سایر کارشناسان و دانشجویان جوان به پیگیری و پیشرفت در این حوزه‌ها شود، گفت: این انتخاب تأکیدی بر تلا‌ش‌های مستمر و تخصصی کارشناسان ایرانی در زمینه‌های علوم‌ زمین و فناوری‌های نوین بویژه در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور است.

شایان ذکر است، سمیه حنیفه‌سامانی دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد شیمی معدنی از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در بخش شیمی‌تر آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور آغاز کرد و سپس در بخش آنالیز این آزمایشگاه با دستگاه ICP-OES مشغول به کار شد و همکاری در آزمون‌های استقرار و اخذ گواهی‌نامه ۱۷۰۲۵ISO و همچنین همکاری در توسعه روش آنالیز ICP-MS را در کارنامه خود دارد و همچنین بر اساس شاخص‌های ارزیابی کارشناسان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی (درآمدزایی، مشتری‌مداری، مهارت در ارائه خدمات آزمایشگاهی و چگونگی عملکرد سازمانی) به عنوان کارشناس منتخب سال ۱۴۰۲ معرفی شد.


گفتنی است؛ دستگاه ICP-OES از جمله دستگاه‌های نشری آنالیز عنصری است که برای اندازه‌گیری ۳۸ عنصر) Major و Trace مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا به این گزارش، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف هدایت، حمایت و ارتقای توانمندی کارشناسان و متخصصان، افزایش بهره‌وری و ایجاد انگیزه و رقابت سالم، هر ساله اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی کارشناسان مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی می‌کند و کارشناسان مراکز آزمایشگاهی نقش موثری در افزایش دقت نتایج آزمون‌ها و بهبود کیفیت و کارآمدی پژوهش‌ها ایفا می‌کنند.

گفتنی است، در مردادماه سال ۱۴۰۳ نیز آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌ جمهوری در بین ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی بررسی شده، رتبه سیزدهم را به دست آورد که نسبت به سال قبل، ۱۶ پله پیشرفت داشته است.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده