تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۵۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اتمام عارضه‌یابی معادن در هوشمندسازی

اتمام عارضه‌یابی معادن در هوشمندسازی
‌می‌متالز - بهاره خازنی مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر، گفت: عارضه‌یابی معادن در حوزه هوشمندسازی به اتمام رسیده است.

به گزارش می‌متالز، وی در این برنامه که به همراه اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات حضور یافته بود، با بیان اینکه هوشمندسازی، موضوعات وسیعی دارد و تنها به یک امر محدود نمی‌شود، افزود: ۱۰ کارگروه ویژه، با حضور شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در این امر دخیل هستند.

به گفته خازنی، این برنامه به علت گستردگی، به صورت فراسازمانی و با همکاری وزارت صمت، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی درباره اقدامات انجام شده، گفت: طی ۱.۵ سال گذشته، مشغول بررسی دقیق توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر بوده‌ایم و اکنون ۴۵ شرکت در اولویت کاری ما هستند.

مجری طرح هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو همچنین خبر داد: تا انتهای آبان‌ماه دو معدن به عنوان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی انتخاب خواهند شد.

وی یادآور شد: تامین زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی از چالش‌های اولیه هوشمندسازی معادن هستند و این امر با در نظر گرفتن اینکه معمولا معادن در نقاط دور افتاده‌ای هستند، بیشتر مشخص می‌شود.

خازنی تاکید کرد: مساله تهدیدات سایبری از موضوعاتی است که در هوشمندسازی معادن مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی همچنین یادآور شد: در شرایطی که طی سال‌های اخیر تولید با محدودیت انرژی مواجه بوده، تلاش مدیران معدنی و صنایع معدنی کشور عمدتا تمرکز بر نرمال نگه داشتن شرایط تولید بوده است.

از سوی دیگر سعدمحمدی، با اشاره به اینکه طی ۵ سال گذشته کشور‌های بزرگ معدنی سرمایه‌گذاری وسیعی در هوشمندسازی معادن انجام داده‌اند، گفت: استرالیا که فقط ۹۶۰ میلیون تن، زغال سنگ تولید می‌کند ۱۰ میلیارد دلار و چین با تولید ۴.۳ میلیارد تن تولید زغال سنگ، ۲۰ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: ایمنی از مهم‌ترین موضوعات هوشمندسازی است، اما کلیت این موضوع به تولید اقتصادی و رقابت‌پذیر منتهی می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش قدم نخست هوشمندسازی است که برای تدوین طرح‌های این حوزه و همچنین برنامه‌نویسی سیستم‌های هوشمند، باید از نخبگان دانشگاهی و افراد برتر کنکور استفاده کرد.

سعدمحمدی گفت: سیستم‌های هوشمند با پایش مداوم وضعیت معادن، هشدار‌های لازم را ارایه می‌دهند تا مدیران مربوطه به تصمیم‌گیری سریع برسند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین