تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۸۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

برگزاری گردهمایی کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای فولاد مبارکه

برگزاری گردهمایی کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای فولاد مبارکه
‌می‌متالز - دومین گردهمایی کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شرکت فولاد مبارکه با حضور کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای پیمانکاران، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی، سرپرست ایمنی فنی و بازرسی و حدود ۳۰۰ از کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای فولاد مبارکه روز یک‌شنبه ۲۲ مهر برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این گردهمایی که با هدف ارتقای ایمنی و بهداشت در سازمان و افزایش آگاهی نسبت به مسائل ایمنی و بهداشت حرفه‌ای برگزار شد، علی کیانی، رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی نتایج و یافته‌های حاصل از ممیزی‌های داخلی و خارجی در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را تشریح کرد و با تأکید بر لزوم توجه جدی به مسائل ایمنی گفت: نتایج این ممیزی‌ها به‌وضوح نقاط قوت و ضعف موجود در سیستم ایمنی سازمان را نمایان می‌کند.

کیانی تصریح کرد: نقش کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بهبود وضعیت ایمنی بی‌بدیل است و آنها باید به‌عنوان ناظرین اصلی به سیاست‌های سازمان پایبند باشند و به تحقق اهداف ایمنی کمک کنند و در صورت بروز انحراف گزارش‌های مستندی به مدیران نواحی جهت بهبود شرایط ارائه نمایند.

جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای بهبود نتایج ایمنی در بین فولادسازان، گزارشی جامع از عملکرد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شرکت ارائه داد و ضمن تأکید بر اهمیت تقویت فرهنگ ایمنی مثبت در راستای پیاده‌سازی سیاست‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سازمان و نقش مدیریت ارشد سازمان در تقویت لایه‌های ایمنی گفت: مطابق الگوی جهانی انجمن تولیدکنندگان فولاد، تعهد رهبری و فرهنگ ایمنی، ایمنی شغلی، ایمنی فرایند و سلامت شغلی چهار مقوله کلیدی هستند که در برنامه پنجم سازمان گنجانده شده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوعات نه‌ تنها به ارتقای ایمنی در محیط کار کمک می‌کنند، بلکه نقش اساسی در بهبود فرایند‌ها و سلامت کارکنان دارند.

کیانی با بیان اینکه به‌زودی سیستم مدیریت مبتنی بر این الگو در شرکت پیاده‌سازی خواهد شد، افزود: این اقدام گامی مهم در راستای تقویت فرهنگ ایمنی و بهبود مستمر در حوزه‌های ایمنی و بهداشت خواهد بود.

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ و تبادل‌نظر برگزار شد و طی آن کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، نظرات و پیشنهاد‌های خود را با هدف بهبود مستمر در ایمنی و بهداشت مطرح کردند.

گفتنی است این گردهمایی به‌عنوان یک پلتفرم مؤثر برای تبادل‌نظر و به اشتراک‌گذاری تجارب، مسیر را برای بهبود مستمر ایمنی در سازمان هموار ساخت. مشارکت فعال کارکنان و مدیران در این نشست نشان‌دهنده عزم جدی شرکت فولاد مبارکه برای ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و این اقدام، نه‌ تنها به افزایش ایمنی در فرایند‌های کاری کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک مدل موفق در صنعت فولاد کشور نیز مطرح شود.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین