تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۶۰۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وابستگی به غرب و شرق در حوزه صنعت و معدن خسارت‌بار و مانع پیشرفت است

می متالز - استاندار یزد در شورای اداری شهرستان مهریز گفت: کارفرمایان نیروهای بومی و تحصیل‌کرده را به‌کارگیرند و با این رویکرد اشتغال‌زایی در شهرستان مهریز صورت گیرد.
وابستگی به غرب و شرق در حوزه صنعت و معدن خسارت‌بار و مانع پیشرفت است

به گزارش می متالز، استاندار یزد در جلسه شورای اداری که صبح امروز در سالن پردیس شکیب شهرستان مهریز برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: مهریز چهارمین شهرستانی است که به‌اتفاق نماینده ولی‌فقیه مورد بازدید قرار گرفت. مهریز دارای ظرفیت‌های بالای صنعتی، بازرگانی و گردشگری است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.

محمدعلی طالبی ضمن اشاره به حضور چشمگیر مردم مهریز برای اقامه نماز جمعه افزود: تعامل خوب امام‌جمعه شهرستان با مردم و مسئولین مهریز موجب افزایش ضریب موفقیت و کارکرد بهتر دستگاه‌های دولتی شده است و نوع ارتباط بین امام‌جمعه مهریز با فرماندار این شهرستان موجب همدلی گروه‌های مختلف و دستگاه‌ها شده است و این همدلی نیز در استان با رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه نیز ایجادشده است.

وی همچنین ادامه داد: از مشارکت مردم در بخش‌های مختلف بهره ببرید و کارفرمایان نیروهای بومی و تحصیل‌کرده را به‌کارگیرند و با این رویکرد اشتغال‌زایی در شهرستان مهریز صورت گیرد.

وی هم‌چنین سطحی‌نگری در آموزش و تربیت فارغ‌التحصیلان بیکار را موردانتقاد قرارداد و گفت: سبک آموزش در کشور سبکی وارداتی و غربی است که موجب می‌شود جوانان ما از تفکر و تعقل که مورد تأکید خداوند در قرآن است دور شوند و از تحلیل شرایط مختلف، نوآوری و فن و مهارت‌آموزی فاصله بگیرند. نماینده ولی‌فقیه در استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: توجه به نیروی انسانی که سرمایه انقلاب هستند و تعهد، تخصص و تدین در مدارس و دانشگاه‌ها باید نهادینه شود.

حضرت آیت‌الله ناصری هم‌چنین با اشاره به وضعیت صنعت و معدن کشور اذعان کرد: صنعتگران باید از وابستگی به غرب و صنایع کشورهای خارجی دست بکشند و از جوانانی که اهل فساد و خیانت نیستند استفاده کنند. سرمایه‌گذاری خارجی و خام فروشی دو بلای جان صنعت و معدن کشور است و با ادامه روند خام فروشی تا چند سال آینده خوراک کارخانه‌ها فولاد کشور به پایان می‌رسد.

وی افزود: اعتماد و به چشم‌داشت به کمک غرب و شرق نیز باتجربه‌ای که بارها کسب کرده‌ایم مانع پیشرفت کشور شده است و باید با توکل به خداوند تلاش کنیم و این تلاش و شجاعت ایران و ایستادگی در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی ابرقدرت‌ها موجب تحسین کشورهای دیگر به‌ویژه شرقی‌ها شده است.

ناصری همچنین اعمال تحریم‌ها و کاهش فروش نفت را عنایت الهی دانست و گفت: باید بخش‌های مختلف تولیدی و غیرنفتی کشور توسعه پیدا کند تا از فروش نفت و اقتصاد تک‌قطبی رهایی یابیم. ایجاد صنایعی که موجب اشتغال نیروی خودی و بومی شود باید در دستور کار قرار گیرد زیرا صنایع فعلی موجب جذب اتباع بیگانه شده است. صنعت پوشاک نیز که ظرافت و پشتکار لازمه آن است و به فنّاوری و اعتبار بالایی نیاز ندارد می‌تواند جان تازه‌ای به اقتصاد کشور دهد.

وی همچنین توسعه کشاورزی را خواستار شد و اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، می‌توان با کاشت نهال و بهره‌مندی از آبیاری قطره‌ای، باغ‌ها را احیا کرد و کشاورزان را به سیستم آبیاری قطره‌ای عادت داد تا در آینده در صورت بروز خشک‌سالی بتوان شرایط را مدیریت کرد و از خسارات بالا جلوگیری کرد.

فرماندار مهریز همچنین در این مراسم با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های مهریز گفت: ۲ اثر ثبت جهانی، ۴۴ قلعه شناسایی‌شده و چشمه غربال بیز ازجمله آثار دیدنی این شهرستان است. وجود نواحی صنعتی و معدن مهدی‌آباد با ظرفیت یک‌میلیون تن سرب و روی؛ همچنین ۷۰۰ هکتار بندر خشک زمینه اشتغال پایدار را در این شهرستان فراهم می‌کند.

رضا زارع زاده افزود: شهرستان مهریز رتبه اول تولید تخم‌مرغ و رتبه دوم گوشت را در استان کسب کرده است؛ همچنین درزمینهٔ پرورش آهو نیز این شهرستان در استان سرآمد است و با فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری و صنعتی از سرمایه‌گذاری در این شهرستان استقبال می‌کنیم.

امام‌جمعه مهریز نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور همیشه درصحنه مردم شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: حضور مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه که جزو برترین نمازهای جمعه استان است و نیز کمک بی‌دریغ این مردم به مناطق سیل‌زده قابل‌تقدیر است. اقامه نماز مشترک مسئولین در یک اداره و راه‌اندازی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه طی ۲ سال گذشته ازجمله اقدامات ستاد نماز جمعه و دفتر امام‌جمعه شهرستان بوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد