به گزارش میمتالز، مهران قمی گفت: در ابتدا موضوع نوآوری باز شناخته شده نبود. در این زمینه اقدامات گستردهای صورت گرفت.
وی گفت: ایدههایی برای تزریق سوختهای کمکی وجود داشت. باتوجه به محدودیتهایی که به لحاظ زیستمحیطی وجود داشت تزریق مازوت به عنوان سوخت کمکی متوقف شد.
وی افزود: دانش فنی تولید ریل در شرکت ذوب آهن باید کسب میشد و تحقیقات گستردهای صورت میگرفت. ما در نهایت توانستیم تولید ریل را به سمت صنعتی ببریم.
وی ادامه داد: یبخش زیادی از نوردهای ذوب آهن به تولید ریل اختصاص داده شده بود که در جای خود یک نوآوری مهم است. ما یکی از پیشرفتهترین واحدهای تست ریل را به کار گرفتیم که توانستیم با موفقیت این مراحل را پشت سر بگذاریم.
وی گفت: با استفاده از تکنولوژی بومیسازی در ذوب آهن به موفقیت رسیدیم و در کنار تولید ریل توانستیم به دانش فنی مقاطع بال پهن دست پیدا کنیم.
منبع: چیلان