تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۶۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مروری بر آخرین تحولات جنگ تجاری بین چین و آمریکا

می متالز - تعرفه گمرکی 25% بروی 200 میلیارد دلار کالای وارداتی به آمریکا از چین از دیشب برقرار است.
مروری بر آخرین تحولات جنگ تجاری بین چین و آمریکا

به گزارش می متالز به نقل از کامودیتی، مذاکرات هیات چینی و آمریکایی امروز نیز ادامه خواهد یافت. برخی اعضای هیات چینی شانس توافق را صفر اعلام کرده اند. آقای LiuHe قائم مقام نخست وزیر چین گفته که از وی کاری ساخته نیست و موضوع را به مذاکره تلفنی سران منتقل کرده است.
ترامپ گفته که با آقای شی رییس جمهور چین تلفنی صحبت می کند. البته این مذاکره در برنامه امروز ترامپ نیست (خبرنگاران)... وی گفته که توافق همچنان ممکن است.
وزارت بازرگانی چین ضمن ابزار تاسف، اعلام کرد که اقدامات تعرفه ای در ورود کالاهای ساخت آمریکا را در دستور کار قرار می دهد و فهرست مربوطه را بزودی منتشر خواهد کرد! جهت اطلاع، تراز تجاری آمریکا و چین در ماه آوریل به کمترین سطح 5 ساله رسیده و ریسک کاهش GDP اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

کامودیتی: مردم چین در نظرسنجی گفته اند که برای آنها مشخص شده که توافق تجاری با آمریکا دیگر منافع این کشور را تامین نمی کند. اکثریت حتی معتقدند که آمریکا به دنبال تضعیف چین بوده و در صورت توافق، این موضوع در آینده از سوی ترامپ نقض شده و پایدار نیست. لذا ظاهرا بی خیال حاشیه های جنگ تجاری شده و به بازار سهام برگشته اند، شاخص ها کاملا مثبت و فوق العاده است.

Global Times - More and more Chinese now tend to believe the current US government is obsessed with comprehensively containing China. A trade deal, even if reached, will be limited in actual meaning and could be broken constantly. So they support being tough on the US, giving up any illusion 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده