تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۳۸۴۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پوشش سود ۱۱۱۰ریالی «ارفع» برای هر سهم

می متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع در صورت‌های مالی ۱۲ماهه با سرمایه ۶هزار میلیارد ریالی سود هر سهم را یک هزار و ۱۱۰ریال پوشش داد.
پوشش سود ۱۱۱۰ریالی «ارفع» برای هر سهم

به گزارش می متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۷، سود هر سهم را یک هزار و ۱۱۰ ریال اعلام کرد.

سود عملیاتی این شرکت در دوره مالی مورد گزارش نسبت به سال گذشته با رشد ۱۴۳درصدی به مبلغ هفت هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۴۹ درصدی به مبلغ شش هزار و ۶۶۲میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۱۱۹درصدی به مبلغ ۶هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال رسید.

یادآور می شود، «ارفع» برای سال مالی جاری قصد دارد میزان تولید و فروش خود را در سال آتی نسبت به ۹۷ افزایش دهد. همچنین براساس برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته، نرخ فروش شمش فولادی با در نظر گرفتن شرایط موجود در بازار سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ برای هر کیلوگرم ۳۳هزار و ۶۰۰ ریال در نظر گرفته و نرخ خرید مواد اولیه را با توجه به سهم خرید گندله از کل خرید مواد و تناسب قیمت گندله با نرخ فروش شمش فولادی، برآورد نرخ خرید گندله و همچنین سایر مواد مصرفی افزایش یافته است.

در طرح های توسعه‌ای این شرکت می‌توان به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی اشاره کرد که قرار است این پروژه در تاریخ سوم اردیبهشت۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد و ظرفیت تولید فولاد اسفنجی به میزان ۴۰۰ هزارتن و ظرفیت شمش فولادی به میزان ۲۰۰ هزارتن افزایش یابد.

عناوین برگزیده