به گزارش می متالز، درک بزرگی تاثیر خودروهای برقی بر بازار باتری دشوار است. به عنوان نمونه، تسلا فقط چند سال بعد از تولید حجمی خودروهای برقی به بزرگ ترین مصرف کننده باتری در جهان تبدیل شده است.
«سارا ماریسل»، مدیر فروش جهانی شرکت تسلا در کنفرانس Benchmark Minerals Intelligence که در واشنگتن برگزار شد، گفت: این خودروساز نسبت به برخی کمبود فلزات کلیدی در آینده نزدیک نگرانی دارد.
البته رویترز این مساله را به نقل از سخنگوی شرکت این گونه شرح داد که تسلا به چالش های بلندمدتی که در مورد این فلزات اتفاق خواهد افتاد، اشاره کرده است.
بسیاری از شرکت ها نگران کبالت هستند که معادن کمتری دارد، در حالی که تسلا از کبالت کمتری در باتری ها نسبت به دیگر صنایع استفاده می کند. در عوض تسلا بیشتر نگران نیکل است. ماریسل در این کنفرانس افزود: تسلا تمرکز بیشتری روی نیکل به عنوان بخشی از طرح الون ماسک (مدیر عامل) برای استفاده کمتر از کبالت در کاتدهای باتری دارد.
کبالت به طور عمده در کنگو تولید می شود و برخی روش های استخراج که از کودکان کار استفاده می کنند، میان فعالان صنعت ساخت باتری و به ویژه برای الون ماسک محبوبیت ندارد؛ این شرکت قابلیت بزرگی را برای کار با معادن استرالیا و آمریکا متصور است.
زنجیره عرضه باتری یک بخش ضروری از انقلاب خودروهای برقی به شمار می رود و خودروسازانی که به دنبال تولید انبوه هستند، باید در هر جنبه ای از آن حضور داشته باشند. نیکل و مس مهم ترین ماده معدنی مورد استفاده در باتری خودروهای برقی است.