تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۴۲۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دبیر خانه صنعت سمنان: 50 درصد ماشین آلات صنایع فرسوده است

می متالز - دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: 50 درصد ماشین آلات خطوط تولید واحدهای صنعتی استان برای تحقق شعار سال و تولید کالاهای باکیفیت نیازمند بازسازی است.
دبیر خانه صنعت سمنان: 50 درصد ماشین آلات صنایع فرسوده است

به گزارش می متالز، عبدالحمید دربانیان گفت: با وضع موجود ماشین آلات خط تولید استان سمنان، نمی توان برای رونق تولید در بخش صنعت گام های عملی برداشت.
وی خاطرنشان کرد: به غیر از واحدهایی که در پنج سال گذشته در استان سمنان به بهره برداری رسیده، دیگر واحدهای استان با معضل فرسودگی ماشین آلات خط تولید مواجه هستند.
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: رونق تولید در استان سمنان نیازمند اصلاح قوانین و رفع مشکل سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی است.
دربانیان اضافه کرد: واردات بی رویه کالاهای نهایی به رونق تولید در استان سمنان ضربه می زند و مسئولان باید برای ریشه کنی واردات غیرضروری اقدام جدی در سال 98 انجام دهند.
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان تصریح کرد: قرار بود پرداخت 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده به صورت آزمایشی در کشور اجرا شود، اما این طرح در چند سال گذشته همچنان در حال اجرا است و صنعتگران به جای مصرف کنندگان این مبلغ را به دولت پرداخت می کنند.
 سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، و از تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد است.

عناوین برگزیده