تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۴۵۲۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت عنوان کرد

استخراج مواد معدنی به ارزش ۲ میلیارد دلار طی سال ۹۷

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش مواد معدنی استخراج‌شده از معادن در کشور طی سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار بود که به اقتصاد کشور کمک خوبی کرده است.
استخراج مواد معدنی به ارزش ۲ میلیارد دلار طی سال ۹۷

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی ظهر یکشنبه در جلسه شورای معادن استان زنجان در محل استانداری زنجان، بابیان اینکه استخراج مواد معدنی همیشه با تخریب همراه است و این تخریب مختص ایران نیست و در همه جای دنیا معدن همراه با تخریب است، افزود: طی سال گذشته ۴۶۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور استخراج شد که بیش از یک میلیارد تن هم باطله داشت.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته در دنیا ۶.۵ میلیارد تن زغال‌سنگ تولید شد، ادامه داد: همه کشورهای دنیا دارای دغدغه‌های زیست‌محیطی هستند و اکتشافات معدنی در این کشورها نیز باعث آسیب به محیط‌زیست و طبیعت می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه شورای معادن به‌صورت جدی با معدن کارانی که تعمدی از محدوده خود خارج شوند، برخورد می‌کند، گفت: این افراد حق دیگران را ضایع می‌کنند.

سرقینی بابیان اینکه اگر معدن کاران قانونی کار می‌کنند باید با آنان همراهی کرد و از فعالیت آنان حمایت شود، افزود: ما علاوه بر اینکه از معدن کاران حمایت می‌کنیم مدافع محیط‌زیست و منابع طبیعی هستیم.

وی ابراز کرد: صنعتی که در کشور بیشتر از نیاز تولید می‌کند، صنعت معدن است و خوشبختانه در کشور ۲ برابر نیاز مس، شن و ماسه، کاشی و سرامیک تولید می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به سخت‌گیری‌های صورت گرفته برای اعطای معدن به افراد اشاره کرد و گفت: مجوز معادنی که به کارکنان دولت و یا نزدیکان آنان اعطا شده، باطل شده است.

سرقینی با بیان اینکه استفاده از جاده حق معدن کاران است و این موضوع منوط به بارگیری اصولی و مشارکت در ساخت و نگهداری راه‌ها است، تصریح کرد: معدن کاران باید بار مجاز را رعایت کنند و مسائل در حوزه معدن همه‌جانبه دیده شود و به‌سلامتی محیط‌زیست و منابع طبیعی هم توجه شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: در بسیاری از کشورها، ارگان‌های مربوط به معدن و منابع طبیعی یکی است و در ایران این شرایط وجود ندارد و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

سرقینی بیان کرد: ارزش مواد معدنی استخراج‌شده از معادن در کشور طی سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار بود که به اقتصاد کشور کمک خوبی کرده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد