تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۴۸۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد:

سهم ۱.۵ درصدی صنعت گلستان از اشتغال

می متالز - معاون وزیر صمت با بیان این که ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد، گفت: سهم استان با ۷۵۰ واحد در زمینه اشتغال تنها ۱.۵ درصد است.
سهم ۱.۵ درصدی صنعت گلستان از اشتغال

به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صمت گلستان افزود: ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که سهم گلستان از اشتغال این بخش با ۷۵۰ واحد تنها ۱.۵ درصد است.

وی با بیان این که وزارت صمت بنا دارد تا از واحدها و طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بیشتر حمایت کند، افزود: سهم استان گلستان از طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا فقط ۱.۲ درصد کل طرح های کشور است و اگر می خواهیم شاخص استان در توسعه صنعتی حفظ شود باید اقدام به احداث نواحی و شهرک های صنعتی در استان کنیم.

وی یادآور شد: گلستان استانی در حال توسعه است و ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی بیشتری را دارد و باید زیرساخت های مناسبی در این استان ایجاد شود تا سرمایه گذار تمایل بیشتری به حضور در استان داشته باشد.

معاون وزیر صمت گفت: ستاد رفع موانع تولید نیز می تواند در توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار باشد، اگر شرایطی برای تولید واحدها فراهم شود، ما می توانیم در زمینه بازار و صادرات به آنها کمک کنیم.

صالحی نیا افزود: این مساله نیازمند گسترش و رونق تولید در جامعه است که آن هم نیاز به نقدینگی دارد و در نظر داریم تا براساس افزایش نرخ نهاده های تولید و مواد اولیه، منابع و تسهیلات استان را برای تولیدکنندگان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: براساس تصمیم وزارت صمت و موافقت هیات دولت، بنا شد تا ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن بیاید، اما تا امروز تنها ۳۰ درصد به این حوزه اختصاص داده شده و از آنجایی که ظرفیت استان در صنعت و معدن بالا است، همه دستگاه ها باید کمک کنند تا استان بتواند ۱۰۰ درصد مصوبه را در اختیار بگیرد.

وی ادامه داد: بدون شک این میزان تسهیلات در مسائلی مانند ارزش افزوده، اشتغال و صادرات نقش مهمی خواهد داشت.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: از شعارهای کلیدی و محوری این وزاتخانه، با توجه به محدودیت های تحریمی که در کشور داریم این است که، رونق بازار با رونق تولید باید همراه باشد.

صالحی نیا به سیل گلستان در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: براساس زمان بندی اعلام شده ، ۱۰ روز قبل دولت مصوبه ای را برای تامین هزینه های واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل ابلاغ کرد که سهم گلستان بیش از هزار میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با حداقل سود مشارکت برای واحدهای تولیدی آسیب دیده ناشی از سیل است و باید به واحدهایی این تسهیلات پرداخت شود که نقش مهمی در تولید و رونق اقتصادی استان داشته، اما امروز در پی جبران خسارت ناشی از سیل گلستان هستند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بدون اشاره به آمار و ارقامی گفت: سازمان شهرک های صنعتی کشور نیز برای کلینیک صنعتی و خوشه های کسب و کار امسال ۲ برابر سال قبل اعتبار پیش بینی و در نظر گرفته و سهم هر استان در این بخش مشخص شده و این مبالغ باید در جهت استفاده بهینه هزینه شود

عناوین برگزیده