تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۸۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

۸۴۸ واحد تولیدی در سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷، ۸۴۸ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان، تسهیلات دریافت کرده اند.
۸۴۸ واحد تولیدی در سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در یکصد و هفتاد و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر افزود: تا کنون ۸۴۸ واحد تولیدی استان، حدود ۹۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۸۴ درصد از سهم استان در تسهیلات رونق تولید، اذعان داشت؛ از مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی استان ۱۴۵ واحد به ارزش ۷۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۰۳ واحد به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به ابلاغ برنامه تولید و اشتغال از سوی وزارت صمت در سال 98، افزود: در همین راستا تعدادی از واحدهای تولیدی صنعتی استان متقاضی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ شده اند که تا کنون ۱۵ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۸۷۲ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان پرونده ۱۴۰۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند که پرونده ۱۹۹ واحد تولیدی متقاضی جهت پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۹ هزارمیلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست گفت: طی همین هفته ۱۳ واحد تولیدی دیگر به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات به رقم ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۲ نفر معرفی شدند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات ۸۱۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، امور گمرکی، امور زیربنایی و مالیات یازده واحد تولیدی بررسی شد.

عناوین برگزیده