تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۴۸۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک‌ها چه میزان صرف هزینه تبلیغات کرده‌اند؟/ از صدرنشینی «وبلمت» تا صفر مطلق برای «وخاور»

می متالز - صرف هزینه‌های گزاف برای تبلیغات که شرایط مالی و نقدینگی مردم چندان جالب توجه نیست و دیگر مانند گذشته بازخورد ندارد، در شرایط کنونی بانک‌ها توجیه پذیر نیست.
بانک‌ها چه میزان صرف هزینه تبلیغات کرده‌اند؟/ از صدرنشینی «وبلمت» تا صفر مطلق برای «وخاور»

به گزارش می متالز به نقل از واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، نظام بانکی کشور در وضعیت چندان مساعدی به‌سر نمی‌برد و بانک‌ها با هزینه‌های بسیار سنگین دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان، نگاهی به صورت‌های مالی بانک‌هایی که گزارش عملکرد دوره ۱۲ ماهه سال ۹۷ را منتشر کرده‎اند، انداختیم تا بخشی از هزینه‌های انجام شده را واکاوی کنیم.

بر این اساس، «وبملت» با صرف هزینه ۱۱۷ میلیارد تومانی بابت تبلیغات، بیشترین هزینه را در بین بانک‌های کشور انجام داده است. رتبه دوم را در این بین، «وانصار» ۱۱۵ میلیارد تومان برای تبلیغات کنار گذاشت که نسبت به سود خالص تحقق یافته ۶۰۰ میلیارد تومانی، رقم قابل توجهی است. رتبه سوم را از این نظر «وپاسار» با هزینه تبلیغات ۷۵ میلیارد تومانی داشت.

مطابق صورت‌های مالی بانک «خاورمیانه»، در سال ۹۷ هیچ گونه هزینه‌ای برای تبلیغات انجام نشده است.
شاید بتوان با صرف هزینه‌های سنگین برای تبلیغات در بانک‌های سودده کنار آمد اما؛ بانک‌هایی همچون «صادرات» و «تجارت» که تراز درآمدی منفی و زیان انباشته سنگین دارند، صرف هزینه‌های گزاف برای تبلیغات تلویزیونی که در عصر جدید کارایی و اثربخشی گذشته را ندارد، قابل پذیرش و توجیه‌پذیر نیست.

عناوین برگزیده
هلدینگ
«پدرام پیروی‌نسب» مدیرعامل هلدینگ توسعه و تجهیز معادن امداد در گفت‌و‌گو با «می‌متالز» عنوان کرد:

هلدینگ "معادن امداد" از ۳۷ سال پیش فعالیت‌های خود را با معدنکاری سنگ ساختمانی آغاز کرد/ توسعه، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های جدی هلدینگ "معادن امداد" در حوزه‌های مختلف معدنی از اکتشاف تا فرآوری/ در مرز بین استان کردستان و آذربایجان غربی محدوده مستعد طلا را شناسایی کرده‌ایم و در مرحله اخذ گواهی کشف و بهره‌برداری هستیم