به گزارش می متالز به نقل از واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، نظام بانکی کشور در وضعیت چندان مساعدی بهسر نمیبرد و بانکها با هزینههای بسیار سنگین دست و پنجه نرم میکنند.
در این میان، نگاهی به صورتهای مالی بانکهایی که گزارش عملکرد دوره ۱۲ ماهه سال ۹۷ را منتشر کردهاند، انداختیم تا بخشی از هزینههای انجام شده را واکاوی کنیم.
بر این اساس، «وبملت» با صرف هزینه ۱۱۷ میلیارد تومانی بابت تبلیغات، بیشترین هزینه را در بین بانکهای کشور انجام داده است. رتبه دوم را در این بین، «وانصار» ۱۱۵ میلیارد تومان برای تبلیغات کنار گذاشت که نسبت به سود خالص تحقق یافته ۶۰۰ میلیارد تومانی، رقم قابل توجهی است. رتبه سوم را از این نظر «وپاسار» با هزینه تبلیغات ۷۵ میلیارد تومانی داشت.
مطابق صورتهای مالی بانک «خاورمیانه»، در سال ۹۷ هیچ گونه هزینهای برای تبلیغات انجام نشده است.
شاید بتوان با صرف هزینههای سنگین برای تبلیغات در بانکهای سودده کنار آمد اما؛ بانکهایی همچون «صادرات» و «تجارت» که تراز درآمدی منفی و زیان انباشته سنگین دارند، صرف هزینههای گزاف برای تبلیغات تلویزیونی که در عصر جدید کارایی و اثربخشی گذشته را ندارد، قابل پذیرش و توجیهپذیر نیست.